• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    Oj grattis! Fy fasen vad fort det gick på slutet! Men den som väntar på något gott...

Grattis grattis!!
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    STORT GRATTIS!!! Gud så kul o jag visste att det skulle bli en pojke! Han var ganska stor du
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Oj 4650g och 55 cm, det missade jag allt... wow... 3 kilo tyngre än Molly (1710 g) och 12 cm längre (43 cm)

• Leos och Vincents mamma

Ja o precis 1 kg mer än Vincent o 3 cm längre. O de på OP sa att de tyckte HAN var en bamsing

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Jaja, det skiljer ju en del också även i födelsetid. 13 dagar över tiden.. =) Själv så föddes man ju nästan 6 veckor för tidigt...

• Mammatill4a

Tack alla. Han är så söt , ja ni vikten kände man allt av må jag säga. Sa till om smärtlindring men de hans ju inte . Gjorde ju i stort sätt allt hemma. Och värsta värkarna kom i bilen till farmor och farfar. Tur man inte har ty känsliga barn på morgon kvisten. De vart pigga på en gång och skrämde livet av farfar. He he

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:28:51 följande:
    Tack alla. Han är så söt , ja ni vikten kände man allt av må jag säga. Sa till om smärtlindring men de hans ju inte . Gjorde ju i stort sätt allt hemma. Och värsta värkarna kom i bilen till farmor och farfar. Tur man inte har ty känsliga barn på morgon kvisten. De vart pigga på en gång och skrämde livet av farfar. He he
    Haha, imponerad!
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:28:51 följande:
    Ja, han är verkligen jättesöt!
    Hade han stort huvudomfång då? Det är ju det som gör ont. Annars säger de ju att man får mycket hjälp av större barn, att de kan hjälpa till mer...

Men din stackare, kunde inte farmor och farfar kommit till er? Jag tänker inte ge mig ut mer än nödvändigt i bilen, barnvakten får snällt komma hit!

Jag hade värkar i över ett dygn men fick ingen bedövning ändå, hoppas jag klarar mig utan den här gången också!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mammatill4a

Huvud omfånget låg på 37, 7, jag envis som en åsna vet du. Och de bor inte långt ifrån oss, så bättre att köra ut barnen än att föda hemma. Nepp nu ska jag fila naglarna på pojken vår. Han har odlat minnsan.

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:56:57 följande:
    Huvud omfånget låg på 37, 7, jag envis som en åsna vet du. Och de bor inte långt ifrån oss, så bättre att köra ut barnen än att föda hemma. Nepp nu ska jag fila naglarna på pojken vår. Han har odlat minnsan.
    Ja det var ganska stort. Lucas hade 37 så han hade ganska stort huvud han med.
    Haha, ja det borde jag ha förstått
    Jag vet hur envis du är!
    Hehe, sötisen. Ser fram emot fler bilder
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping