• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Firstandhappy

tack själva, vet hur det är trots att min fortfarande är så liten o inte springer omkring, men upptar dock ens tid iallafall...

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-11 20:40:06 följande:
    Så är det ju med barn, o alla som har egna barn förstår ju eller borde förstå iaf.
  • Apipoulai
    jannovich skrev 2008-11-11 06:54:07 följande:
    Nix, men har hört att den ska smaka mycket blåbär och vara god
    Ja, snygg flaska var det också. Jag lyckades norpa åt mig några i måndags. Men jag får inte smaka på den ännu för R... :( Han tror inte hållbarheten är så lång öppnad, men jag tror den klara sig till julafton... om den nu skulle räcka dit. ;)
    Hoppas den e god.
    Glögg e gott.
    Varm blåbärssoppa är gott.
    Årets glögg MÅSTE vara god. :)
  • jannovich
    Apipoulai skrev 2008-11-12 00:27:14 följande:
    Ja, snygg flaska var det också. Jag lyckades norpa åt mig några i måndags. Men jag får inte smaka på den ännu för R... :( Han tror inte hållbarheten är så lång öppnad, men jag tror den klara sig till julafton... om den nu skulle räcka dit. ;) Hoppas den e god. Glögg e gott. Varm blåbärssoppa är gott. Årets glögg MÅSTE vara god. :)
    Hehe, hälsa R att jag minsann ska dricka glögg på lördag

Trist när allt försvinner snabbt, får hoppas det finns kvar nån flaska till mig så jag får testa? Men är det massa alkohol i den? Är inte så jätteförtjust i vinglögg ...
  • Mandarin
    dinana skrev 2008-11-11 10:17:39 följande:
    Då är hon allt tidig =) Fast det brukar ju vara så när man har äldre syskon som man skall springa efter...
    Ja, alla våra barn har varrit tidiga. Men det är ju så roligt änndå
  • thelifesaviour

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-11 20:07:49 följande:

Ja, vi satt o spånade på att försöka starta eget tillsammans, ett barnvänligt fik i stan. Det skulle verkligen behövas o det skulle vara såå kul! Jag har alltid velat öppna eget.
    Vad roligt, jag har länge tänkt att när jag jobbar sen så ska jag öppna ett fik också, fast jag har en helt annan idé med mitt fik.
  • Familjetrollet

goddagens i kylan.hoppas ni hade en trevlig fika igår.själv är man trött.idag ska man ta det lugnt sy lite och göra ett besök på vc med lillan

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a

Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    JÄTTEGRATTIS! Jo, det må jag säga att det var en stor kille. Hoppas ni mår bra! Kram
  • JePaLuLi
    Det var så svårt att hålla tyst, jag ville så gärna berätta
    Men jag klarade det
    Han är verkligen en riktig sötnos!
    Ett stort grattis än en gång till er vännen!  
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84
    Åh grattis!! Och vad var det jag sa, det skulle ju bli en pojke Och han hann visst växa på sig en del under tiden som han extrabakades. Ser fram emot att få höra mera senare.
    Ta hand om er och gratta Magnus från oss också
    Stoor kramar!
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
Svar på tråden VI från Linköping