• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-11-12 13:19:37 följande:
    Låter väldigt konstigt..Måste ha varit fostervattensprovet eller fosterblodprov du läste om. Jag har själv gjort nupp-testet och det mäts på ul-bilden och det ger ju inte nån större risk för missfall för det.
    Nej det kanske är sant då... skall se om jag hittar artikeln igen.

HUmm, jo det var som du sa... NUPP är ingen fara... men om det inte ser bra ut på NUPPet så får man fostervattensprovet som är ganska risktagande... vilket kan resultera i missfall.

Usch.. jobbigt att läsa om...

Vi har flera i min släkt som har Downs Syndrom.. eller liknande.. och det är ju inte alls roligt..  Skulle det visa sig att vi hade samma problem så skulle det nog tyvärr vara rätt självklart för oss att göra en abort... För det skulle vi aldrig klara av.
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-12 13:29:35 följande:
    Jag fick göra Nupp testet med Vincent, nu gör de det på alla som vill. När jag var gravid med Leo var det bara de i riskzonen som fick göra det. De kollar på ul bilderna o mäter utifrån det!
    Jag skall på UL i vecka 14, är det inte lite sent då att se...
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • Leos och Vincents mamma

Vincent gick precis med stöd av sin leksaksback!!!
    Han ställer sig ju upp mot allt o nu såg jag att han ställde sig mot sin leksaksback som han brukar göra, helt plötsligt börjar han gå framåt o har bara stöd med den.
    O nu när han står upp så håller han sig i bara med ena handen!

Ska försöka hinna med o filma sen när han gör det igen!

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2008-11-12 13:31:48 följande:
    Nej, jag var i vecka 13 när de gjorde det.
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 12:34:40 följande:
    Tack för att ni tyckte vår prins var söt, sj sitter älsklingen om gossen i famnen och nästan sover. Och ja ligger i sängen och väntar på barn läkaren så vi kan åka hem till vår säng. Mkt behagligare. Lov mamma klart ja använder den mössan är ju såklart fin fin. Han ska tom åka hem i wincents bruna overoll sen.
    Gud så sött
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-12 13:31:54 följande:
    Vincent gick precis med stöd av sin leksaksback!!!Han ställer sig ju upp mot allt o nu såg jag att han ställde sig mot sin leksaksback som han brukar göra, helt plötsligt börjar han gå framåt o har bara stöd med den. O nu när han står upp så håller han sig i bara med ena handen!Ska försöka hinna med o filma sen när han gör det igen!
    Vad duktig han är Dags att ta fram en gåvagn kanske
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Apipoulai
    dinana skrev 2008-11-12 13:09:44 följande:
    Vilken tur att man är gravid, så slipper man tänka på att dricka vinglögg... här är det saftglögg som gäller.
    Men man kan ju alltid skylla på att man kör bil om man inte är sugen på "vuxenglögg". ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
    Maria84 skrev 2008-11-12 13:33:27 följande:
    Vad duktig han är Dags att ta fram en gåvagn kanske
    Ja, den ska vi verkligen rota fram nu!
  • Maria84
    dinana skrev 2008-11-12 13:31:48 följande:
     Jag var i v.13 när jag gjorde det, om jag minns helt rätt..
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-11-12 13:31:54 följande:

Vincent gick precis med stöd av sin leksaksback!!!Han ställer sig ju upp mot allt o nu såg jag att han ställde sig mot sin leksaksback som han brukar göra, helt plötsligt börjar han gå framåt o har bara stöd med den. O nu när han står upp så håller han sig i bara med ena handen!Ska försöka hinna med o filma sen när han gör det igen!
    Vilken duktig kille. Han är verkligen framåt.
Svar på tråden VI från Linköping