• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 09:37:14 följande:
    Hoppar in i och talar om att här föddes de en stor pojke imorse kl 6.10. Började få värkar inatt kl 2 väckte magnus vid 5 för att ringa farmor och farfar, väckte barnen 5.20 ont som fan hade jag då. Lämnade barnen runt 5.40 kom upp till förlossningen 5.50 och 6.10 är han ute vikt 4650 och 55 lång, han inte få nån smärtlindring alls, ont gjorde de och 4a yttre styg blev det. Har inte fått nåt namn än. Återkommer om de, just nu ligger han och sover gott och vi kommer åka hem efter 12 när barnläkaren varit här. Nu ja jag vila lite. Ha en bra dag allesammans
    GRATTIS!

jag fick rätt.trodde hela tiden att det var en kille.grattis till ert underverkGlad
    nu har ni två av varje.tänk att barnen tajmade in dagen dagis var stängt.nu har de nått att berätta i på dagis och i skolan.synd att olivia missade sin nya skola

många grattis och kramar från oss till er familj
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mammatill4a skrev 2008-11-12 10:56:57 följande:
    Huvud omfånget låg på 37, 7, jag envis som en åsna vet du. Och de bor inte långt ifrån oss, så bättre att köra ut barnen än att föda hemma. Nepp nu ska jag fila naglarna på pojken vår. Han har odlat minnsan.
    då får jag ta och sy blöjfodralet till dig.har ni nån bild på gossen?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 09:59:13 följande:
    Oj 4650g och 55 cm, det missade jag allt... wow... 3 kilo tyngre än Molly (1710 g) och 12 cm längre (43 cm)
    då var molly mindre än min son.han var 45 cm och vägde 2210 gr.fastän han var fullt gången.han föddes tre dagar innan bf.våra barn har varit störra och tyngre varje gång.
  • JePaLuLi

Det var väl ingen som trodde på en tjej? Så alla hade rätt

Jag väcktes av en bild på sötnosen och han är verkligen JÄTTESÖT! Såg ut att likna Malin

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-11-12 10:05:42 följande:
    Jaja, det skiljer ju en del också även i födelsetid. 13 dagar över tiden.. =) Själv så föddes man ju nästan 6 veckor för tidigt...
    Ja o Vincent föddes 7 dagar innan BF.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi

Jag fick äran att lägga in en bild på Malins underverk här

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2008-11-12 11:44:27 följande:
    så sööööt han ärGlad
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-11-12 11:44:27 följande:
    sicken sötnos... vill också ha bebis.... NU!!
    ♥ Mamma till Molly ?061216 och liten i magen ♥ 22 dagar till UL
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2008-11-12 11:48:06 följande:
    sicken sötnos... vill också ha bebis.... NU!!
    jag vill oxå ha en bebis.men det blir inga fler.
Svar på tråden VI från Linköping