• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-09-06 20:10:53 följande:
    Jag hade fruktansvärt svårt att flytta mig från liggande till sittande och så. Dessutom gick jag som en 95 årig tant till att börja med...riktigt ont hade jag fast mera inuti så att säga men det var väl sårigt där inne oxå där de tagit bort cystorna. Dessutom hade de fyllt buken med vatten för att förhindra sammanväxningar under läkningen så magen var ju enorm.Nu kan jag ju röra mig igen men alla förbandsbyten o all tejp har ju gjort att jag har som "skavsår" på magen. O som sagt klämmorna syns ju var de har suttit.
    Minns inte riktigt hur lång tid det tog innan de tog bort klämmorna, men tror det var en eller en och halv vecka. Fast jag har dåligt minne så det kanske var längre tid... kanske två veckor.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Apipoulai

Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 16:31:06 följande:

Tack för trevligt klädparty tjejer Nu ska jag börja om på nytt i köket igen, min mamma kommer hit strax o ska sova här tills imorgon så jag ska göra fetaost o rödlök paj nu med ugnsrostade grönsaker o tsatziki till.JennyoPatrik: Det är inte så farligt med snitt, fråga mig som gjort två stycken Inte om det är planerat i alla fall.
    Fetaost och rödlökspaj. Det lät väldigt smaskigt.
    Bjuder du på receptet? :d
  • Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2008-09-06 20:22:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 16:31:06 följande: Fetaost och rödlökspaj. Det lät väldigt smaskigt.Bjuder du på receptet? :d
    Jag hittade recpetet i en annan tråd här på FL, så det var första gången vi gjorde den idag o den var verkligen god.

Man gör en vanlig pajdeg. Sedan lägger man skivad rödlök i botten, sen skivade tomater, sedan skivad fetaost. Häller över äggstanning och så toppar med riven ost. In i ugnen till allt är mjukt och gojsigt. Sedan serverar man med sallad och riktigt stark tzatziki. Mums!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Apipoulai

Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 20:35:11 följande:

Jag hittade recpetet i en annan tråd här på FL, så det var första gången vi gjorde den idag o den var verkligen god.Man gör en vanlig pajdeg. Sedan lägger man skivad rödlök i botten, sen skivade tomater, sedan skivad fetaost. Häller över äggstanning och så toppar med riven ost. In i ugnen till allt är mjukt och gojsigt. Sedan serverar man med sallad och riktigt stark tzatziki. Mums!
    Okej, tack!
    Men hur gör man äggstanning? Det måste vara nåt mer än ägg i det väl...
    Hur länge ska den gräddas? Temperatur?

Tänk på att du talar med en som inte ens kan göra omelett utan recept. ;)
    dinana skrev 2008-09-06 20:14:14 följande:
    Minns inte riktigt hur lång tid det tog innan de tog bort klämmorna, men tror det var en eller en och halv vecka. Fast jag har dåligt minne så det kanske var längre tid... kanske två veckor.
    Hade du klämmor?
    Kanske var för att du gjorde akusnitt?
    Jag hade stygn som gick bort av sig själva, tror att det är det vanligaste.

Visst var det lite jobbigt de första dagarna när man inte kunde röra sig så bra o dessutom ta hand om en bebis samtidigt. När Leo föddes så var det värst eftersom jag inte hade varit med om det förut, som tur var så var ju sambon på BB hela tiden o gjorde istort sett allt. O på nätterna när han inte fick sova där så hjälpte personalen mig.
    Nu denna gång med Vincent så visste jag ju lite vad jag hade att vänta mig o hur mycket man kunde göra så jag gjorde mycket själv, både på natten o dagen. Personalen var så impad av mig att jag var uppe o bar Vincent redan andra dagen (så fort bedövningen hade släppt så att säga).
    Men jag var ändå så pass pigg båda ggr att när vi åkte hem från BB så gick jag som vanligt o hade inte så ont.
    Apipoulai skrev 2008-09-06 20:38:45 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 20:35:11 följande: Okej, tack!Men hur gör man äggstanning? Det måste vara nåt mer än ägg i det väl...Hur länge ska den gräddas? Temperatur?Tänk på att du talar med en som inte ens kan göra omelett utan recept. ;)
    Äggstanning är 3 ägg, 3 dl mjölk, 1,5 krdm svartpeppar o 1 krdm salt.
    Vi hade den inne i ugnen 35-45 min. På 200 grader.
  • Fru T

ojojoj nå har ja äntligen orkat sätta på datorn. det blev visst en riktigt hård natt (i flera bemärkelser ) å jag är BAKIS, jag blir inte bakis... har legat i sängen hela dan, druckit massa vatten, käka chips te frukost å har sovit till å från fram tills för nån timma sen då mannen tvinga upp mig så jag fick äta lite mat
    Sitter fortfarande i sängen å tänker så göra tills i morron nån gång. förutom för att gå ut me voven å göra dom nödvändiga toabesöken..

men attans vilken rolig utekväll det va men ja vill bli gravid nu så jag slutar dricka hahaha

nehepp slöa runt lite här inne nu när ja ändå är vaken å börjar bli liite närmare levande igen. Mannen lämna mig ensam för att åka till Motala å jobba...

• Maria84

Vad ni har skrivit idag!

SKorpan - duktigt av dig! Här blev det bara lite gjort innan och efter att vi hade varit i stan.

Sumerlove - så det är det du har gjort, funderat på vad du gjort efter vad det stod på din msn. Vad skönt att det snart läkt ihop helt!

Här tillbringade jag fm med att städa undan lite här hemma och fixa ordning lite. Och sen drog vi till stan där det bla inhandlades nya blommor, leksakslådor, kläder och lite annat.
    Måste ta och fixa ordning lite mera imorron för på måndag flyttar ev en liten valp in här hemma. Ska iväg och besöka dem imorron och går allt som det ska så kommer de hit med honom på måndag. Så då blir det fullt spring här hemma

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127
  • Fru T

aah juste mannen e lite sööt för varje gång han ser en mage så säger han: "en sån där vill ja att du ska få snart älskling, så ja får prata med den, klappa på den å bara njuta" Älskar han, han är såå underbar..

Ja har inte fått provsvaren ännu å självklart glömde ja ringa i fredags så får ringa i början på nästa vecka så ja får veta hur det ligger till nån gång...

• JePaLuLi

Grattis LHC till segern i NT
    Nån mer som är hockeytok?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping