• MammaTillEKNS

VI från Linköping

Eftersom vår tidigare tråd "VI från LInköping fortsätter babbla" är stängd och tråden "Linköping, någon" stängdes av så tänkte jag starta en ny tråd. 

Nu får det inte bli några påhopp eller annat som kan göra att denna tråd stängs!

Hur har eran morgon varit? Vi vaknade strax efter kl.09, vi har ätit lite frukost och fixat en del här hemma. Idag ska vi bara ta det lugnt! Äntligen verkar det fina vädret komma tillbaka

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Svar på tråden VI från Linköping
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-09-06 18:56:19 följande:
    Ja, precis... det är ju inte så att man kan säga nej i det läget. Då är det ju bara att gilla läget =P Men det gick jättefint och det enda som kanske är jobbigt är väl att man får ett ärr som man får dras med resten av livet. Jag har gjort båda snitten på samma ställe så jag har bara ett ärr. Tänkte eventuellt ta och tatuera över det när jag fått nog av bebisar... eller innan jag fyllt 30... men vi får se...
    Ja, inboxar dig

Mina barn är födda genom samma snitt, så jag har bara ett ärr. Det syns inte så mycket, sitter så långt ner så det syns inte när jag har trosor på mig.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 19:18:42 följande:
    Ja, inboxar dig Mina barn är födda genom samma snitt, så jag har bara ett ärr. Det syns inte så mycket, sitter så långt ner så det syns inte när jag har trosor på mig.
    Eftersom jag är född akut så går mitt snitt från troskanten upp till naveln så det syns garanterat. Och inte är det rakt eller i mitten heller så man ser ju et som ett freak i bikini.
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
    Marayah skrev 2008-09-06 17:51:12 följande:
    Kanon... Skulle man kunna få receptet på kakan?? Den var juh kalas god.  Tack för trevligt sällskap med. Så roligt att ni kände varandra du o Therese.. 
    Ja, det var lite kul att jag känner henne. Eller känner o känner kanske man inte kan säga, vi har bara träffats en gång på fika Men världen är bra liten

Här kommer länken till cheescaken till allihopa

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=8251
    dinana skrev 2008-09-06 19:23:23 följande:
    Eftersom jag är född akut så går mitt snitt från troskanten upp till naveln så det syns garanterat. Och inte är det rakt eller i mitten heller så man ser ju et som ett freak i bikini.
    Ja, just det ja..när det är akut gör de så..då förstår jag dig helt o hållet att du inte tycker det är så snyggt.
  • dinana

Det där lät ju lite dumt

• dinana
    Svar på #805
    ....Alltså det jag skrev
  • Summerlove08

Hej!

Ser att ni pratar snitt. Mig gjorde de ett "bikinisnitt" på för tre veckor sedan när de skulle ta bort cystor från mina äggstockar. Det var från början meningen att det skulle göras med titthålsoperation men det gick visst inte så jag vaknade med ett 30 cm långt sår på magen.
    Har även haft en del problem med läkningen, såret har vätskat sig i över en vecka nu. Fast det är bara ca 4 cm mitt på magen som inte är läkt än.

Måste säga att jag beundrar dom som klarar att ta hand om ett barn samtidigt som de har så svårt att röra sig som jag har haft och så långdraget som detta har varit

Love is in the air
  • Marayah

Ooot tack, då ska ja göra sån nån gång.

Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 19:24:43 följande:
    Ja, det var lite kul att jag känner henne. Eller känner o känner kanske man inte kan säga, vi har bara träffats en gång på fika Men världen är bra liten Här kommer länken till cheescaken till allihopawww.alltommat.se/recept
    Marko 031103, Filip 080621
  • dinana
    Summerlove08 skrev 2008-09-06 19:32:40 följande:
    Hej!Ser att ni pratar snitt. Mig gjorde de ett "bikinisnitt" på för tre veckor sedan när de skulle ta bort cystor från mina äggstockar. Det var från början meningen att det skulle göras med titthålsoperation men det gick visst inte så jag vaknade med ett 30 cm långt sår på magen. Har även haft en del problem med läkningen, såret har vätskat sig i över en vecka nu. Fast det är bara ca 4 cm mitt på magen som inte är läkt än.Måste säga att jag beundrar dom som klarar att ta hand om ett barn samtidigt som de har så svårt att röra sig som jag har haft och så långdraget som detta har varit
    Aj aj aj... det där lät inte så roligt. Gud vilken mardröm... alltså jag var ju vaken hela tiden så jag visste ju att det inte var några komplikationer i alla fall. Snittet de gjorde 05 var otroligt fult, så i och med snitett 06 så fixade de ju till det gamla lite eftersom de skar i det gamla. Men kan inte påstå att det blev supersnyggt. Det som syns mest är ju själva ärren efter klämmorna.

Jag hade inte speciellt ont efteråt. Var uppe å skuttade efter två dagar.. men visst det känns ju, men det var inget som gjorde ont (jag var väl rätt flummig under sjukhusvistelsen?!?!).

Men men, man är ju rätt van nu, så ett kejsarsnitt till kan jag nog leva med.
  • Summerlove08
    dinana skrev 2008-09-06 20:04:34 följande:
    Aj aj aj... det där lät inte så roligt. Gud vilken mardröm... alltså jag var ju vaken hela tiden så jag visste ju att det inte var några komplikationer i alla fall. Snittet de gjorde 05 var otroligt fult, så i och med snitett 06 så fixade de ju till det gamla lite eftersom de skar i det gamla. Men kan inte påstå att det blev supersnyggt. Det som syns mest är ju själva ärren efter klämmorna. Jag hade inte speciellt ont efteråt. Var uppe å skuttade efter två dagar.. men visst det känns ju, men det var inget som gjorde ont (jag var väl rätt flummig under sjukhusvistelsen?!?!).Men men, man är ju rätt van nu, så ett kejsarsnitt till kan jag nog leva med.
    Jag hade fruktansvärt svårt att flytta mig från liggande till sittande och så. Dessutom gick jag som en 95 årig tant till att börja med...riktigt ont hade jag fast mera inuti så att säga men det var väl sårigt där inne oxå där de tagit bort cystorna. Dessutom hade de fyllt buken med vatten för att förhindra sammanväxningar under läkningen så magen var ju enorm.

Nu kan jag ju röra mig igen men alla förbandsbyten o all tejp har ju gjort att jag har som "skavsår" på magen. O som sagt klämmorna syns ju var de har suttit.
    Love is in the air
Svar på tråden VI från Linköping