• Joico

BT-tråden 5

Nu är det dags för ytterligare en tråd, nummer fem i ordningen!
    De äldre finner du här:
    Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24215764.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27348478.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30092895.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33039605.html

En tråd för alla BabyTravel-ägare!
    Jogger, tvillingjogger, Smart, sulkys tillbehör osv.
    Frågor, funderingar, svar, funktioner, problem, åsikter eller bara lite snack

babyhornan.jetshop.se kan man se BabyTravels olika modeller och färger! Inkl. priser

Där finns även andra vagnar & prylar som Babyproffsen säljer.
    Obs! Allt de säljer finns inte med på hemsidan

• Svar på tråden BT-tråden 5
  • ekarny

Vi köpte en Milano iaf, men efter en helg gick vi tillbaka då jag inte alls kände mig säker med vagnen. Den hade tippat en gång (inget hände med vår dotter då vi hann fånga vagnen) och var på väg flera gånger när vi gick på stan. Att den inte går att köra så bra i skog osv förstår jag men den ska ju klara stan för det är ju en city vagn. När vi testade den i butiken märktes ju inte något av detta för det är ju ingen hinderbana man ska köra där. Hela ramen svajar och ger vika när man ska "tippa" den för att komma upp på trottoar kanter eller trappor och ibland kändes det som hjulen fram inte "orkade" vara starka nog så då ville vagnen tippa. Jag hade en Jogger innan och hade inte alls såna problem. Enl butikspersonalen så hade de inte hört något sånt här så menade jag på att den har ju precis kommit ut så det är väl inte så konstigt. Hon pratade även med teknikern som gör vagnarna och han hade inte heller hört nått. Vi har köpt ganska mkt i den butiken så hon var faktiskt villig att göra ett byte. Hon menade på att hon har ingen skyldighet att ta tillbaka vagnen för det är tydligen inget fabriksfel men för mig gjorde hon detta för jag kommer ju inte känna mig tryggare med den med mig hem efter det som hänt. Så från att vi ville ha en kombivagn sitter vi nu med en Emmaljunga Scooter... Inte riktigt vad vi tänkt oss och känner oss besvikna för vi älskade verkligen Milanon.. Så blev det för oss men hoppas ni andra som köper den ska vara nöjda.

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • tiger84

hejsan!

har en liten fråga!

har ett barn nu som är 9månder och kommer få ett syskon så det kommer vara 1år melland om!

vi har köpt en bt syskon vagn!

men vi ska även ha en smidigare sylky, ska kolla på en bt 3hjuling idag! e dom bra??

lätta smidiga????
    vad har ni för åkpås till dom? räcker det med en allrund åkpåse?

mvc johanna

• Willes Mamma 08
    sarabengtsson skrev 2008-10-10 08:48:13 följande:
    Finns bilder i galleriet, vet inte om de duger, förklara annars mer specifikt vad det är så kanske det går  att fixa =)Här är två på vrålåket med gosig påse i =)
    sista bilden där den där säkerhetsremmen  med tryckknapp ,den ska sitta runt själva stången,annars ger den ju ingen vidare funkition så som du satt den nu. meningen är ju att om ryggstödet skulle ge vika att själva remmen ska fånga upp den,o då e det säkrare om remmen går runt stången...hoppas du förstod va ja menade  
    Mamma till underbara lilla William 080419 ♥
  • Bästamorsan

Vilken ståbräda passar på BT??? Behöver en!

Singeljogger med några år på nacken, hur är den?
    Stabil? Den välter inte lätt vid i och urklättring?

• MiaPiaFia
    Svar på #114
    Bästamorsan skrev 2008-10-13 16:46:16 följande:
    Vilken ståbräda passar på BT??? Behöver en!
    BT har en egen ståbräda som vi har, den funkar bra.
  • sarabengtsson
    Willes Mamma 08 skrev 2008-10-13 09:14:07 följande:
    sista bilden där den där säkerhetsremmen  med tryckknapp ,den ska sitta runt själva stången,annars ger den ju ingen vidare funkition så som du satt den nu. meningen är ju att om ryggstödet skulle ge vika att själva remmen ska fånga upp den,o då e det säkrare om remmen går runt stången...hoppas du förstod va ja menade  
    Ska kolla direkt, de var ju personalen på babyproffsen som satte ihop vagnen. hm?
    Tusen tack!!!
    ¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • Joico

Varsågod har det löst sig?

linus skrev 2008-10-09 22:57:03 följande:
    Är det någon som vet nån som har bild hur sittdelsremmarna ska monteras?Har vart inne hos Annnan och mammaCI och sett den bild , tack för titten Men det här när man ska fästa remmarna runt chassit liksom , försöker förklara för en vän här på fl och skulle vart enkelt med bild.
  • MiaPiaFia
    Bästamorsan skrev 2008-10-14 10:58:24 följande:
    MiaPiaFia: Okej hur får man tag i den?På nätet? Nån som har nån begagnad? =)
    Finns att köpa i samma affär som man köper BT vagnarna. :) Jag köpte min på Babyproffsen i Göteborg. Men det går säkert att köpa begagnad också. Sök på Babytravel ståbräda på t.ex. blocket så får du se.
  • Bästamorsan

MiaPiaFia: Okej håller utkik på blocket! =)
    Tyvärr har vi ingen babyproffsen affär i närheten..

Men om nån har eller hör om nån som har en BT ståbräda över tipsa mej gärna =)

Svar på tråden BT-tråden 5