• Joico

BT-tråden 5

Nu är det dags för ytterligare en tråd, nummer fem i ordningen!
    De äldre finner du här:
    Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24215764.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27348478.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30092895.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33039605.html

En tråd för alla BabyTravel-ägare!
    Jogger, tvillingjogger, Smart, sulkys tillbehör osv.
    Frågor, funderingar, svar, funktioner, problem, åsikter eller bara lite snack

babyhornan.jetshop.se kan man se BabyTravels olika modeller och färger! Inkl. priser

Där finns även andra vagnar & prylar som Babyproffsen säljer.
    Obs! Allt de säljer finns inte med på hemsidan

• Svar på tråden BT-tråden 5
  • bebis08

Hej hopp!

En fråga till er som har BT-jogger med liggdelen:
    Vår bebis kommer ju i slutet av september och jag undrar vad ni kan tipsa om för åkpåse.
    Det är ju inte världens största liggkorg, fleece kan det vara nåt? Varmt men tar inte så mkt plats. Tips önskas!

♥ Triss i tjejer & Pyret i magen BF 29/9-08 ♥ ---> www.elmida.se
  • InaFia

bebis08 - jag har tyvärr inga råd för jag kommer själv ha liten i vagnen i år, äldsta barnet föddes på våren och vi hade en annan vagn till honom. tror nästan du kan ha det mesta eftersom lill*n inte kommer vara så stor under vinter månaderna.

• Hestia

Är det någon som har en BT jogger i grått? Eller någon annan BT i grått, för den delen? Är lite sugna på att köpa en sådan (med brun liggdel), men kan inte hitta den på bild någonstans! Är det en snygg grå??

• kajsa835

är det nån som har den nya modellen, milano?
    nån med bilder och lite mått kanske? finns den endast i svart?

• MiaPiaFia

Hej på er tjejer!
    Jag har nu insett att min tjej vill sitta upp i vagnen istället för att ligga ner i liggdelen, så igår försökte jag montera sittdelen till min Babytravel Jogger. Men då det inte följde med några instruktioner så slet jag mig i håret och fick nog inte till det riktigt.

Är det någon här som vet hur man gör, eller har instruktioner hemma? Jag hade helst velat slippa att åka till affären imorgon för att få hjälp. Vågar ju inte använda vagnen innan den är rättmonterad...

• ekarny

Vart har ni varit!!! Blev super glad av att hitta den här tråden!!

Vi sitter i ett läge där vi funderar på att skaffa en Milano. Har en Grön Jogger som vi har stortrivts med! Milanon kommer att passa oss bättre och så en jogger syskonvagn att komplettera med är tanken.
    Är det någon som köpt Milanon?? Hur känns det? Ångrat köp?

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • ekarny
    MiaPiaFia skrev 2008-09-07 11:13:20 följande:
    Hej på er tjejer!Jag har nu insett att min tjej vill sitta upp i vagnen istället för att ligga ner i liggdelen, så igår försökte jag montera sittdelen till min Babytravel Jogger. Men då det inte följde med några instruktioner så slet jag mig i håret och fick nog inte till det riktigt. Är det någon här som vet hur man gör, eller har instruktioner hemma? Jag hade helst velat slippa att åka till affären imorgon för att få hjälp. Vågar ju inte använda vagnen innan den är rättmonterad...
    Hej gör ett försök här att förklara då jag har problem med fl.

Byt fästena från liggdelen till dom som ska vara för sittdel. Ta även bort den stången som man fäster fast liggdelen i undertill. Ta nu sittdelen. Börja med fot änden. Lägg hela sittdelen rätt i vagnen. Längstner går en rämm som du fäster runt ramen, tryck fast knapparna ända upp till där ramen delar sig vid hopfällning. Där om du tittar på ryggen kommer ut rämmar på vardera sida. De tar du över ramen och runt och fäster fast genom metal"öglorna". (Stick in bandet) Fortsätt kann knäppa fast knapprna. Glöm inte dom små rämmaran vi rumpan som ska knäppas fast i ramen. Ta nu suffletetn och för upp mellan handtaget och metall stånen som sitter på ramen. Tryck ner fästena. Kan vara lite trögt så ta i. Knäpp sen fast knapparna på sittdelen. På med "bågen" om du vill ha den. Sen är det bara att reglera bältet efter barnet. Den lilla svarta bandet som hänger på vänster sida med tre ringhål i är till att spänna ihop vagnen när den är ihopfälld. Så när du lyfter den att den inte bara vecklar ut sig igen. Lycka till!
  • ekarny

Oj ursäkta alla slarv fel.. Är trött och förbannad på att inte sidan fungerar för mig. Jag har fått skriva samma sak flera gånger. Morr morr. sov gott.

Svar på tråden BT-tråden 5