• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Sockerpiller

Jag smyger mig in här för idag känns det verkligen som om det har rört lite på sig för oss! Idag damp den första fakturan (10.000) ned i brevlådan och jag svischade in och med ett huj var den betald på internetbanken... snart, snart, snart sätter vi igång med pappersamlandet !

(Ville bara skriva av mig)

Och förresten - Grattis! till alla er andra som är på G på olika sätt !

• Fru hemlig
    Sockerpiller skrev 2008-08-28 21:28:42 följande:
    Jag smyger mig in här för idag känns det verkligen som om det har rört lite på sig för oss! Idag damp den första fakturan (10.000) ned i brevlådan och jag svischade in och med ett huj var den betald på internetbanken... snart, snart, snart sätter vi igång med pappersamlandet !(Ville bara skriva av mig)Och förresten - Grattis! till alla er andra som är på G på olika sätt !
    Käns som enda gången man kan bli glad över en räkning på 10 000
  • Namaste72
    Fru hemlig skrev 2008-08-28 21:40:21 följande:
    Käns som enda gången man kan bli glad över en räkning på 10 000
     Precis
    {} Allt har en mening {}
  • Namaste72

Oj, skickade för fort!

Grattis Buffy till snar start!

{} Allt har en mening {}
  • Miss TN
    Svar på #41
    Jag smyger mig in här för idag känns det verkligen som om det har rört lite på sig för oss! Idag damp den första fakturan (10.000) ned i brevlådan och jag svischade in och med ett huj var den betald på internetbanken... snart, snart, snart sätter vi igång med pappersamlandet !(Ville bara skriva av mig)Och förresten - Grattis! till alla er andra som är på G på olika sätt !
    Ja, det är konstigt att man kan vara glad trots en jätteräkning. När vi fick vår räkning på 60´000kr som skulle betalas inom 10 dagar, gick vi ner på banken och överförde dem. Kassörskan tyckte så synd om oss medans vi bara stod och flinade och var jätteglad att våra papper skulle ner till Bolivia. Tänk att det ska kosta så mycket, sa hon. Vi tittade på varandra och skrattade, haha men det ska till minst dubbelt så mycket till sen med allt. Hon höll på att trilla av pinn. Sen gick vi ut och firade (den stora räkningen) och det positiva beskedet med papperssamlandet
  • mammatillvictor
    Härlig känsla det där!
  • Nimbus

Åh, vad man längtar till den där räkningen .

Grattis till ännu ett steg i adoptionsprocessen Buffy!

• JEMAR

Kanske ska skriva här ja med :). Något som är positivt är att ja har stått ut med att vänta på detta lilla pyre i precis 2år i dag,och ja hoppas att det absolut inte kommer bli 2år till. Är glad över att det har gått så bra som det verkligen har gjort :).
    Sen så ska ja och min man läsa spanska under hösten så man kanske kommer förstå något när man väl är i Colombia :). Ska bli kul och få läsa sig nytt språk :) Iaf några ord *Fniss*

• skattsessan
    JEMAR skrev 2008-08-29 13:58:56 följande:
    Kanske ska skriva här ja med :). Något som är positivt är att ja har stått ut med att vänta på detta lilla pyre i precis 2år i dag,och ja hoppas att det absolut inte kommer bli 2år till. Är glad över att det har gått så bra som det verkligen har gjort :).Sen så ska ja och min man läsa spanska under hösten så man kanske kommer förstå något när man väl är i Colombia :). Ska bli kul och få läsa sig nytt språk :) Iaf några ord *Fniss*
    Har ju oxå våra papper i Colombia och vi har oxå tänkt att börja med spanska, har börjat lite smått med ord och fraser.
    Vill ju inte komma dit och förstå nada
    Hoppas verkligen att ni får åka snart och inte behöver vänta så länge till som 2 år.
  • JEMAR

Något roligt som har hänt i dag är att ja har varit på stan och köpt en pipmugg och en nappflaska :). HAr inte köpt något på LÄNGE. Men eftersom vi väntat 2år i går så tänkte ja att nu jäklar ska ja köpa något och lägga i pyret lådan :)

Ha en bra dag alla.

Svar på tråden Glada sidan