• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Poppinella

Oj, det verkar visst vara mycket med 10
    Nåja, varje träff går så himla fort (1½ - 2h) så det är väl därför det inte känns så farligt...

Kom på sen att det egentligen "bara" är nio träffar för vår del, jag räknade visst in även träffen som min syster och hennes man ska ha med utredaren.

• Smulan1973

en glad skrev 2008-10-01 23:17:01 följande:

Svar på #119Smulan1973 skrev: "Även om vi skulle fått en uppväxtplacering som bebis så skulle ju det barnet lätt hunnit bli mer än 2 år innan vi får hem ett barn genom adoption."- fast soc kan inte spekulera i långa väntetider eftersom det kommer hit barn fort nu via 48-timmarslistan... så det är förstås en osäker situation för dem att hantera om ni har familjehemsplaner...
    Ja det är möjligt, men när vi gjorde vår utredning så fanns inte 48-timmarslistan. Men, men, det är överspelat nu. Det blev lite OT det här.
  • Biene

Jag måste bara berätta om min älskade lilla princessa. Idag är min födelsedag och hon har varit såååå go, bara en massa mys och kram och pussar.
    Kl.5 imorse så kom hon och kröp in till mig i sängen och sa "Happy Birthday - Wakie, wakie" och "Mommie, I just have to be cozy with you". Ja, då kan man ju inte bli irriterad över att bli väckt tidigt, tvärt om - väck mig varje dag!!
    Sen när vi ätit frukost så sa hon "Mommie, sit there on the sofa. I want to play the piano for you". Hon är drygt 3 år och har nyss upptäckt att vi har ett piano. Hon fick hjälp upp på pianopallen och sätter sig till rätta, öppnar locket (själv) och ställer dit en bok med barnvisor (upp-och-ned) och börjar klinka lite. Efter nån minut så säger hon "Finished! Happy birthday mommie, hurray, hurray!"
    Oh, jag fick tårar i ögonen. Min bästa födelsedag någonsin!

• Coronia

Det låter som att du har fått den bästa födelsedagspresenten någonsin Helt underbart att läsa!

Grattis på dig!

• Maja T

Cengelen, så underbart! Stort grattis på din allra bästa födelsedag!

• Poppinella

Vilken underbar födelsedagspresent!!! Stort grattis till dig!

Själv är jag glad för i fredags träffade min syster och hennes man utredaren och det hade gått jättebra! Hon hade sagt att hon tyckte det var väldigt roligt att utreda oss och det är ju kul att höra förstås! Man suger ju åt sig av varenda positiva kommentar nu och hoppas att det kommer leda till medgivande i slutändan! Än har hon inte sagt nåt negativt... och hon har sagt att hon alltid gör det med en gång om det är nåt hon ifrågasätter. Det är väl bra... eller?

Ha en bra söndag alla!

• Längtanväntan
    Cengelen: Vilken underbar morgon och födelsedag! Grattis!
    Poppinella: Så roligt! Jag tycker att ni ska suga åt er av allt positivt ni hör för det gör gott i själen och för självförtroendet. Jag tror att ni snart har ert medgivande.
    längtan har fått ett svar!!
  • Maja T

Jag är så GLAD; våra bästa vänner ringde nyss och berättade att de fått BB!! Deras söner har fått en lillasyster från Etiopien! HURRA!!! Hon är strax under halvåret gammal, så hon är ganska ilten ännu.

• Snoopy1974

Jag vill bara berätta om min stora glädje att få möjligheten att adoptera.
    Jag är överlycklig över detta underbara beslut i våra liv.
    Jag är glad att vi valt land och att vår kötid inte verkar bli sådär himlens lång.
    Nåja... i mina ögon blir den inte så himlens lång då vi väntat efter en liten i 9 år... vad gör då 1 eller 2 år till?

Jag är glad

?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Glada sidan