• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Biene

Då kan jag passa på att lägga till lite:

Vår tjej har börjat några timmar på förskolan i en liten grupp med 3-6 åringar och hon stormtrivs. Jag gör mycket flätor i hennes afrikanska hår, ju fler desto bättre tycker hon själv.

Första dagen så kom en pojke fram till henne och sa "Vilka fina flätor du har. Jag tycker du är jättesöt. Vill du leka med mig?" och med stora smile drog de iväg. Att min tjej bara pratar engelska (ännu) och de övriga barnen svenska gjorde ingenting.

Redan efter 2 ggr på förskolan har hon börjat säga saker på svenska. I går eftermiddag var vi ute i svampskogen tillsammans och vid ett tillfälle tyckte hon det tog för lång tid för mig att plocka svamparna så hon sa (utan brytning) "mamma, kom nu!!".

• mammatillvictor
    Biene skrev 2008-08-26 07:48:03 följande:
    Då kan jag passa på att lägga till lite:Vår tjej har börjat några timmar på förskolan i en liten grupp med 3-6 åringar och hon stormtrivs. Jag gör mycket flätor i hennes afrikanska hår, ju fler desto bättre tycker hon själv. Första dagen så kom en pojke fram till henne och sa "Vilka fina flätor du har. Jag tycker du är jättesöt. Vill du leka med mig?" och med stora smile drog de iväg. Att min tjej bara pratar engelska (ännu) och de övriga barnen svenska gjorde ingenting. Redan efter 2 ggr på förskolan har hon börjat säga saker på svenska. I går eftermiddag var vi ute i svampskogen tillsammans och vid ett tillfälle tyckte hon det tog för lång tid för mig att plocka svamparna så hon sa (utan brytning) "mamma, kom nu!!".
    Fantastiskt! Vår son var på dagis med sin dagmamma och den andre pojken, det kom fram två flickor till honom och sade till dagmamman, vad söt pojke du har, jag ska gifta mig med honom när jag blir gammal! Nej, det ska jag göra sade den andra flickan då De lekte med honom hela dagen! Man blir så varm i kroppen när man hör sånt här! Vår pojkes språk har också börjat komma igång nu, underbart!
  • Ethi

Vilken härlig tråd Lycka till nu Hanya och Gnista!

Då måste jag bidra med en liten anekdot från vårt liv Igår hade jag, sönerna (3,5 år och 9 månader) och hundarna varit ute på långpromenad. Pappa hämtade in lillebror, vagn och hundar utanför dörren och sen var jag och storebror ute en liten stund till. När vi kom tillbaka till huset stod lillebror och väntade innanför den öppna dörren. Han höll i sig i babygrinden och bara skrattade och flämtade av lycka när han såg oss. Storebror sprang fram, gosade in sitt ansikte mot lillebrors ansikte genom grinden och utbrast med massor med värme:

-Åh Lillebror, jag älskar dig SÅ mycket!

• Solkattan

Härlig tråd!
    Ikväll startar äntligen vår föräldrautbildning..
    Ska bli sååå spännande att få träffa andra människor ( ja ja.. Ni FL:are räknas också så klart! Men Er ser jag ju inte i verkligheten) som funderar på adoption.

//solkatta

• mammatillvictor
    Solkattan skrev 2008-08-26 10:11:21 följande:
    Härlig tråd!Ikväll startar äntligen vår föräldrautbildning..Ska bli sååå spännande att få träffa andra människor ( ja ja.. Ni FL:are räknas också så klart! Men Er ser jag ju inte i verkligheten) som funderar på adoption.//solkatta
    Härligt! Skriv och berätta hur det var
  • Namaste72

Måste fråga, alla som väntar biologiska barn får ju hämta ut sådana där välkomstpaket hos tex Babyproffsen. Tror ni det gäller oss blivande (förhoppningsvis ) a-föräldrar också?

Nimbus: Vad kul att ni börjat med barnrummet Tycker det är svårt att hitta bilder på fina rum att inspireras av. Vilken stil ska ni ha?

Tack för all pepping Har skrivit om levnadsbeskrivningen 5 ggr nu *puh*

{} Allt har en mening {}
  • Längtanväntan

Oj vilken härlig tråd! Tack för den! Lycka till ni som står i startgroparna med utbildning och utredning. Tack för fina berättelser om era barn, ni som berättat om dem!

längtan har fått ett svar!!
  • mammatillvictor
    Namaste72 skrev 2008-08-26 10:21:37 följande:
    Måste fråga, alla som väntar biologiska barn får ju hämta ut sådana där välkomstpaket hos tex Babyproffsen. Tror ni det gäller oss blivande (förhoppningsvis ) a-föräldrar också? Nimbus: Vad kul att ni börjat med barnrummet Tycker det är svårt att hitta bilder på fina rum att inspireras av. Vilken stil ska ni ha?Tack för all pepping Har skrivit om levnadsbeskrivningen 5 ggr nu *puh*
    Jo, det gäller ju oss med men tyvärr är det ju bara spädbarnspaket där...och ja...det funkade inte för oss i alla fall, likadant är det med pampers.
  • Snoopy1974

Hej på er

En sådan här tråd är underbar

Vi väntar på att AC ska ta den första kontakten med oss efter att vi nu har sänt in alla papper till dom. Hoppas vi passar in på vårt förstahandsval Estland.
    Håll tummarna för oss är nu snälla.

?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
  • Miss TN
    Svar på #16
    Namaste72 skrev 2008-08-26 10:21:37 följande:
    Måste fråga, alla som väntar biologiska barn får ju hämta ut sådana där välkomstpaket hos tex Babyproffsen. Tror ni det gäller oss blivande (förhoppningsvis ) a-föräldrar också?
    Jag mejlade både babyproffsen och pampers med frågor över just oss adoptivföräldrar. Svaret jag fick var att det fick varje affär avgöra. Jg har inte provat än men ska försöka hämta ut ett på babayproffsen i Gävle så småningom. Jag vill ju iaf ha blöjhinken. Jag tror det kommer gå bra att ta ut ett paket ja. Alla blir ju så intresserad och glada när de får reda på att man ska adoptera

Underbar tråd
Svar på tråden Glada sidan