• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Namaste72
    Svar på #20
    Vad bra! Då får jag prova längre fram. Vi kommer ju vara lika mycket konsumenter som alla andra
    {} Allt har en mening {}
  • mammatillvictor
    Snoopy1974 skrev 2008-08-26 11:03:16 följande:
    Hej på erEn sådan här tråd är underbar Vi väntar på att AC ska ta den första kontakten med oss efter att vi nu har sänt in alla papper till dom. Hoppas vi passar in på vårt förstahandsval Estland.Håll tummarna för oss är nu snälla.
    Klart vi gör!
  • Future

Att äntligen få inreda vårt barnrum och köpa barnkläder inför vårt första möte med vår prins. Det är stort för mig. Snart ska vi få träffa honom på riktigt!

• MammaHella

Vi är klara med insamlingen av våra papper och skall skicka dem på granskning imorgon! Tjoho!!!!!!! Får vi ok går de med expressbud till ambassaden för översättning

• Amidala
    MammaHella skrev 2008-08-26 21:52:12 följande:
    Vi är klara med insamlingen av våra papper och skall skicka dem på granskning imorgon! Tjoho!!!!!!! Får vi ok går de med expressbud till ambassaden för översättning
    Åh vad härligt, en massa grattis! Snart kan den stora BB-väntan börja =) , efter eran femte guldklimp sååå ljuvligt

/Amidala (som även är Hellabloggfans )
  • Ethi

MammaHella, hjälp så kul!! Jag följer allt din blogg och led med dig när det inte skulle bli trots att det var "rätt" så att det inte skulle bli blablabla... För det var det ju inte, "rätt" var ju ATT det skulle bli, det såg man ju lång väg mellan raderna att det var! Jag är så GLAD för er skull att det blir så nu!

• Manchester
    mammatillvictor skrev 2008-08-26 10:46:10 följande:
    Jo, det gäller ju oss med men tyvärr är det ju bara spädbarnspaket där...och ja...det funkade inte för oss i alla fall, likadant är det med pampers.
    De första blöjproverna är väl inte så mycket att ha när man kommer hem med en ettåring. De är ju oftast i pyttestorlek, men man får ju en massa annat, inte minst rabattkuponger på blöjor. Låter lite småttigt kanske, men det var många rabattkuponger som damp ned lite nu och då det första året och sammanlagt sparar man åtskilliga hundralappar på att använda dem. Förresten, om man är osäker på om de lämnar ut paketet till ett adopterat barn så kan man gå dit utan barnet! När jag hämtade ut lådan till vår bio-son hade jag inte honom med mig (han är född för tidigt och fick inte följa med i affärer pga infektionsrisken) och det gick bra.
  • Nimbus
    Svar på #21

Hanya,

Vi har inte bestämt riktigt hur rummet ska bli färgmässigt o så än, men troligen kommer vi att ha antikbetsade möbler. Mycket träleksaker. Och självklart bara super-pedagogiska leksaker eftersom jag är förskolepedagog .
    Bilder på en del av mina inköp finns i mitt galleri.

• Solkattan

Hej Alla!
    Skrev igår att jag var så glad över att äntligen få börja föräldrautbildningen. Att jag hade skyhöga förväntningar...
    Och kan Ni tänka er? Det blev ännu bättre än vad jag kunde föreställa mig... :)
    Gruppledarna var inte bara pålästa och duktiga pedagoger.. de var desutom adoptionsföräldrar till flera barn. Erfarna så det bara stänkte om det.. :) De andra deltagarna var vanliga människor med samma frågor o funderingar som jag o min sambo har...
    Åh, vad jag ser framemot nästa tisdag.. det ska bli så spännande att gå igenom denna process!

//solkatta

Svar på tråden Glada sidan