• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • mammatillvictor
    JEMAR skrev 2008-08-30 11:58:38 följande:
    Något roligt som har hänt i dag är att ja har varit på stan och köpt en pipmugg och en nappflaska :). HAr inte köpt något på LÄNGE. Men eftersom vi väntat 2år i går så tänkte ja att nu jäklar ska ja köpa något och lägga i pyret lådan :)Ha en bra dag alla.
    Det gjorde du rätt i När man känner att man vill köpa något till barnet som för en stund känns som att man kommer närmare sitt barn (så kände jag det), jag gick till kassan stolt som en tupp och tänkte, detta köper jag till VÅRT barn, inte ännu en present till släktingar och vänners barn. För att härda ut måste man få lov att shoppa
  • MalleNalle

Tack för en underbar tråd!!

Om 1 timme ska vi ha en kräftskiva med våra närmsta vänner, och fira att vi har fått BB!!!! I går vad det 3 veckor sedan vi fick lille Vince! Oj vad det ska firas!
    SKÅL!!

• Namaste72
    MalleNalle skrev 2008-08-30 16:07:36 följande:
    Tack för en underbar tråd!!Om 1 timme ska vi ha en kräftskiva med våra närmsta vänner, och fira att vi har fått BB!!!! I går vad det 3 veckor sedan vi fick lille Vince! Oj vad det ska firas!SKÅL!!
    Underbart! Snart har ni lille Vince hos er
    {} Allt har en mening {}
  • Miss TN
    Svar på #52
    MalleNalle skrev 2008-08-30 16:07:36 följande:
    Tack för en underbar tråd!!Om 1 timme ska vi ha en kräftskiva med våra närmsta vänner, och fira att vi har fått BB!!!! I går vad det 3 veckor sedan vi fick lille Vince! Oj vad det ska firas!SKÅL!!
    Oj, har det redan gått 3 veckor. Jag tycker det var igår ja. Tänk va tiden går fort, snart är ni där nere
  • Camarogirl
    mammatillvictor skrev 2008-08-30 12:39:49 följande:
    När man känner att man vill köpa något till barnet som för en stund känns som att man kommer närmare sitt barn (så kände jag det), jag gick till kassan stolt som en tupp och tänkte, detta köper jag till VÅRT barn, inte ännu en present till släktingar och vänners barn. För att härda ut måste man få lov att shoppa
    För ett litet tag sen var det jätterea i en butik och jag passade på att köpa två små tröjor. Känner mig LITE vilsen på barnavdelningen, har INTE jättekoll på storlekar och så... Då kommer en dam fram och frågar MIG vilken storlek man köper till en sexåring!! Jag som kände mig "lost" redan blev helt paff, och hon tittade väldigt konstigt när jag svarade att jag inte hade en aning...!
  • mammatillvictor
    Camarogirl skrev 2008-08-30 22:06:45 följande:
    För ett litet tag sen var det jätterea i en butik och jag passade på att köpa två små tröjor. Känner mig LITE vilsen på barnavdelningen, har INTE jättekoll på storlekar och så... Då kommer en dam fram och frågar MIG vilken storlek man köper till en sexåring!! Jag som kände mig "lost" redan blev helt paff, och hon tittade väldigt konstigt när jag svarade att jag inte hade en aning...!
    Mmmm, så kan det vara, fast jag har heller inte koll på stl för äldre barn än Victor är i Så det är ju inget konstigt att inte ha koll på vissa åldrar....
  • Nimbus

För varje liten pryl eller plagg jag köper blir jag gladare och stoltare. Men det är viktigt att den är noga utvald, precis som mammatillvictor skrev, man köper just den saken till sitt egna barn. Imorgon (idag) ska jag nog shoppa, får se om det blir något att lägga i låden.

• mammatillvictor
    Nimbus skrev 2008-08-31 00:46:04 följande:
    För varje liten pryl eller plagg jag köper blir jag gladare och stoltare. Men det är viktigt att den är noga utvald, precis som mammatillvictor skrev, man köper just den saken till sitt egna barn. Imorgon (idag) ska jag nog shoppa, får se om det blir något att lägga i låden.
    Härligt!!!!
  • Melker

Hej vad det känns skönt med en glad sida. Ibland är man lite deppig (med tanke på de långa köerna)och behöver lite positiva tankar.

Jag tycker det känns underbart att det är 1 år sedan vi skickade våra papper, 1 år känns som en evighet om man blickar framåt men detta år har faktiskt gått fort och vi är lite närmre vårt efterlängtade barn.

Har inte vågat shoppa loss ännu men jag tänker och drömmer. Var nära när jag hittade en liten fjällrävenryggsäck men kunde inte men snart för den ska jag ha ;) Det blir kanske mer verkligt när man börjar shoppa och det är ju mycket man behöver.

Kram till er alla!!!

• Ethi

Buffy1, härligt! Nu är ni ju på gång på riktigt!

Svar på tråden Glada sidan