• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Poppinella

Jag är glad för att mammatillvictor skriver såna snälla saker och är så snäll själv!

Jag är glad för att läkarundersökning och allt annat medicinskt kommer vara gratis för oss. Ringde och skulle boka tid till det idag och fick denna trevliga överraskning! Hade räknat med runt 1000:-/person så 0:- är ju inte helt fel!

Jag är glad för att helt enkelt vara på gång!

• Poppinella

Nu är jag även glad för att den ena referensfamiljen tackat ja! De ville gärna göra detta! Vilka bra vänner man har!
    En familj kvar att fråga och jag håller tummarna för att de vill.

• mammatillvictor
    Poppinella skrev 2008-09-19 12:40:21 följande:
    Nu är jag även glad för att den ena referensfamiljen tackat ja! De ville gärna göra detta! Vilka bra vänner man har!En familj kvar att fråga och jag håller tummarna för att de vill.
    Hm, det är en ÄRA att bli tillfrågad så de blir säkert glada! Kram
  • Namaste72

Jag är glad för att vi har kommit halv-vägs i utredningen och att dagens möte gick bättre än tidigare.
    Jag är också glad för att en av mina äldsta vänner skrivit ett fantastiskt vackert referensbrev till oss.

Äntligen kanske den negativa trenden vänder...

{} I´m too young to be so old{}
  • mammatillvictor

Popinella, hur går det för er? TÄnker på er massor! Kram

• Poppinella
    Svar på #105
    Det går bara bra... tror jag i alla fall! Det känns bra än så länge. Skönt att ha hembesöket avklarat och imorgon börjar djupintervjuerna. Då ska Conny dit och prata i ett par timmar, jag ska dit i nästa vecka. Sen ska hon träffa min syster och hennes man på fredag och det ska bli spännande att se vad de kommer prata om! Så nu händer det i alla fall en del!
  • mammatillvictor
    Poppinella skrev 2008-09-30 20:35:42 följande:
    Svar på #105Det går bara bra... tror jag i alla fall! Det känns bra än så länge. Skönt att ha hembesöket avklarat och imorgon börjar djupintervjuerna. Då ska Conny dit och prata i ett par timmar, jag ska dit i nästa vecka. Sen ska hon träffa min syster och hennes man på fredag och det ska bli spännande att se vad de kommer prata om! Så nu händer det i alla fall en del!
    Härligt! Hur kändes hembesöket? Inte så farligt va? Kram
  • Biene

Måste bara berätta nåt roligt. Vår dotter, som pratar engelska, är så påhittig. Vi hade på förmiddagen varit på AC's öppna förskola för adopterade och då hade vi sjungit en sång som heter "fruktsallad", man sjunger om apelsin, kiwi och banan.

Hela bilresan hem så sjöng hon i bilen och eftersom hon är igång att lära sig svenska så kan det bli lite allt möjligt till slut.

Kiwi och banan förstod hon ju, det låter ju samma eller nästan samma på engelska. Men istället för apelsin sjöng hon "up-elsin and down-elsin".

• mammatillvictor
    Biene skrev 2008-09-30 21:42:26 följande:
    Måste bara berätta nåt roligt. Vår dotter, som pratar engelska, är så påhittig. Vi hade på förmiddagen varit på AC's öppna förskola för adopterade och då hade vi sjungit en sång som heter "fruktsallad", man sjunger om apelsin, kiwi och banan.Hela bilresan hem så sjöng hon i bilen och eftersom hon är igång att lära sig svenska så kan det bli lite allt möjligt till slut. Kiwi och banan förstod hon ju, det låter ju samma eller nästan samma på engelska. Men istället för apelsin sjöng hon "up-elsin and down-elsin".
    Hahaha, gud så sött!!! Har inboxat dig vännen! Kram
  • Hej och Hopp

Upelsin and downelsin - vad roligt!
    Det påminner mig om när jag kallade en liten irländsk flicka som pratade både svenska och engelska för lurifax...
    Hon spärrade upp ögonen och sa - Oh fröken, you said the F-word... Hon lyssnade inte alls på mina förklaringar utan skrattade bara förfärat men faschinerat åt sin fröken som var så ful i mun...

Svar på tråden Glada sidan