• Nimbus

Glada sidan

Det finns så mycket roligt runt adoption, inte bara väntan och längtan.
    Här är en sida där vi kan berätta om allt kul runt omkring. Det kan handla om allt, små framsteg eller stora.
    Dags att sprida lite glädje i adoptionsvärlden !

• Svar på tråden Glada sidan
  • Poppinella

Jag är glad för att familjerätten äntligen ringt och att vi ska på första mötet på onsdag! Trodde inte att det skulle bli förrän oktober så det var verkligen en positiv överraskning!

• Tellus1977

Jag är glad att vi har fått NOC idag och förhoppningsvis hinner hem med dottern innan hon fyller 3!

• bebis ja tack

Jag är glad över så mycket när det gäller vår adoption... Efter att vara ofrivilligt barnlösa i sex år och hållit på med IVF i två år så har adoptionen verkligen varit som en skänk från ovan. Följande händelser har varit särskilt underbara:

1. Att vi fick medgivande över huvud taget. Min man fyllde 46 år i vintras och vi var otroligt nervösa i maj innan nämnden hade uttalat sig. Jag kunde inte se ett liv utan barn framför mig. Det kändes helt meningslöst och två hela IVF-försök hade inte resulterat i nånting så vårt enda hopp stod till adoption. Allt eller inget...

2. Att vi ställde oss i kö så tidigt som vi gjorde.

3. Att vi bara behövde stå i kö i ett år innan vi kom fram i kön till först Slovakien hos vår ena organisation och några dar senare till Nigeria hos vår andra.

4. Att vi slutligen, efter vad som kändes som en evighet, kunde komma fram till ett gemensamt beslut att välja Nigeria. Att vi båda kände att det var det rätta och att ingen kände sig övertalad av den andre.

5. Att vi kommer att vara tillbaka med vårt/våra barn i Sverige senast om ett år. Om nu allt går vägen. (håll tummarna)

6. Att vi har så underbara släktingar och vänner som stöttat oss när vi varit nere och nu kommer med glada tillrop när hela livet vänt och blivit hoppfullt igen.

Känner mig så tacksam över att adoption finns som alternativ och att vår väntetid blev relativt kort. Den korta väntan kan vi tacka vårt lite högre medgivande för. Vi valde att få medgivande för ett barn eller syskon upp till ej fyllda 4, och det är ett beslut jag verkligen inte ångrar.

Lycka till och tack!

• Humblebee

Jag är jätteglad eftersom vi får börja samla papper till Vietnam .

• Luscinia

Jag blir så glad av att läsa den här tråden!

Är precis i början av allt och ska börja FIA-utbildningen 20:e oktober och allt känns ju egentligen väldigt långt borta och längre bort blir det med alla långa köer.

Därför är det så underbart att få läsa om alla som kommit fram, ibland hela vägen och ibland en bit på vägen! Det ger hopp!

• 1965

Jag är så glad och tacksam för mina barn, sonen som precis har börjat förskoleklass, på samma skola som sin storasyster, hon är den stora idolen och förebilden på gott och ont, han kommer hem häromdagen och berättar att de ska ha OS-dagen i skolan, alla klasser representerar något land, hans klass är Frankrike, han tittar på mig med sina stora bruna ögon och säger "Bonjour, mamma, hör du jag kan prata franska", vad säger man..... jag ler och känner mig så stolt och glad över mina barn. Han väntar sedan på att storasyster ska komma hem för att få berätta om sina färdigheter, han vet ju nu också vad Frankrikes huvudstad heter och drömmer nu om att få åka dit. Dagen D närmare sig, i skolan tänder de OS-elden och går en runda med sina flaggor, jag ser mina barn vifta med Frankrike resp. New Zeelands flagga, det kändes så häftigt. Ville bara dela med mig av mina barn, mina hjärtan.
    En önskan till alla om en bra dag, här skiner solen, kanon.

• Vimsa2

Jag är så glad för att på måndag åker vi till kina och får vår älskade lilla prinsessa Hennes storebröder längtar efter att få busa och mysa med henne. Idag ska jag köpa de sista strumbyxorna och pippilottorna som vi ska ha med, sedan är hennes garderob komplett

Jag är även glad för att vår prinsessa kommer att ha de underbaraste storebröderna som finns.

• Snoopy1974

Hej.

Är överlycklig... Vi har officiellt börjat köa

Står i kö för Ryssland, Estland och Kirgisistan... hittills
    Blev så överrumplad när de ringde från AC igår efter bara en månads väntande på samtalet efter att vi lämnat ifrån oss våra papper.
    Var inställd på låååång väntan eftersom alla signaler tydde på det

hihihihi... vi har en plats på de synliga kölistorna.

?:*¨¨*:?. it's not how you birth your baby - it's how you love your child.?:*¨¨*:?.
  • Sockerpiller

Är också glad! Nu saknar vi bara två dokument så är vår ansökan klar att skickas till AC för korrektur. Inom några veckor kan allt vara klart hos NP och UD - weeha !

Håll tummarna!

• Cerdrica

Jag blir så glad när jag läser om alla barnbesked, alla som börjat, köa eller på annat vis kommit igång. Det är härligt!

Svar på tråden Glada sidan