• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Bonanza

Kims mamma skrev 2008-09-11 21:20:27 följande:

Längtar så till julen... att kunna plocka fram alla saker, baka, laga mat och ha min mans familj hos oss.Men jag jobbar tyvärr julhelgen... JULAFTON 17.13-23.16 JULDAGEN 9.20-19.31 ANNAN DAG JUL är jagledig. Dessa konstiga tider beror på att jag jobbar inom våran lokaltrafik.
    Du har inga föräldrapenningsdagar kvar att ta ut då?
  • Mirakel händer
    Bonanza skrev 2008-09-12 10:24:00 följande:
    Du har inga föräldrapenningsdagar kvar att ta ut då?
    Kim är 13 år gammal. Så det är länge sedan de tog slut.Flört
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Bonanza

Kims mamma skrev 2008-09-12 10:27:23 följande:

Kim är 13 år gammal. Så det är länge sedan de tog slut.
    Attans, jag kollade inte riktigt åldern. Det är annars en av de bra sakerna med att spara lägstanivådagar. Aldrig behöva jobba julen. Nu arbetar jag på kontor, så jag behöver inte oroa mig, men ändå.
  • Tezz81

Åååå jag ÄLSKAR och LÄNGTAR efter julen... Alla tycker jag är knäpp som börjar julhandla tidigt, och planera och fixa.

Förut tyckte jag julen var så där. Flänga hit och dit. När sonen fyllde 1 bestämde jag att vi skulle fira jul hemma hos oss. Bjuder över mina föräldrar och 2 syskon. Och sambons föräldrar och "riktiga" syster.. ( 3 av hans halvsyskon har egna familjer mwed vuxna barn, och den 4:e har lite annat för sig)

I jul blir det 3:e julen hemma... Helt underbart... Längtar så.. Och då har vi ju dessutom en ny familjemedlem som finns hos oss....

• Mirakel händer
    Bonanza skrev 2008-09-12 10:31:48 följande:
    Attans, jag kollade inte riktigt åldern. Det är annars en av de bra sakerna med att spara lägstanivådagar. Aldrig behöva jobba julen. Nu arbetar jag på kontor, så jag behöver inte oroa mig, men ändå.
    Ok, min man är ledig med... han jobbar ändast måndag-fredag på verkstan på samma företag som jag jobbar på. Så han blir alltid ledig när det är röda dagar, jul, midsommar mm.

Jag har lagt in om semester, men det ser mörkt ut.
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • adams morsa

jag frågar igen då... så många jultokingar här e måste väl nån veta var man kan hitta söta julgardiner till grabbens rum???

• speciers

adams morsa skrev 2008-09-12 13:25:13 följande:

jag frågar igen då... så många jultokingar här e måste väl nån veta var man kan hitta söta julgardiner till grabbens rum???
    Ellos eller Jotex kanske har?
  • Winka

Innan har www.dinbild.eu/ haft fotokulor, men hör av dig till kundtjänst så kanske de kan hjälpa dig. Annars finn en lite rolig variant på www.inreda.se där man kan sätta i kort och spela in en hälsning.

Carolaj83 skrev 2008-09-12 11:21:05 följande:
    vet nån vart man kan beställa o köpa julgranskulor med fot och text?
    Det värsta är att jag har sett dem på flera ställen men kommer inte ihåg direkt var. Först tänkte jag att det var på Villige, men så kom jag fram till att jag har sett dem i affärer som säljer märket Sia. Om det nu var någon hjälp...
    October skrev 2008-09-12 13:30:15 följande:
    någon som vet om det finns en svensk återförsäljare som har dessa presenttomtar från maileg?www.maileg.dk/kategori/kalendernissertycker de är underbara och ska köpa en var till barnen.
Svar på tråden Vi som älskar julen!