• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Ja, ska det vara fot eller foto?FundersamSkrattande Kanske en av varje?

• Marie med två barn
    adams morsa skrev 2008-09-12 13:25:13 följande:
    jag frågar igen då... så många jultokingar här e måste väl nån veta var man kan hitta söta julgardiner till grabbens rum???
    Har du kollat på Tradera?
    *Carpe Diem*
  • Little
    angelberrie skrev 2008-09-10 21:19:01 följande:
    Little: Låter som hemma hos oss. Har en snart 2årig pojk och en tjej på 7 veckor + renovering av hus. Får sätta grabben på bullbak och pepparkaksbak.Knäck ska man också kunna frysa. Med tanke på allt socker så håller det sig nog så bra att du kan börja nu.
    Kanon ! Knäck och lussekatter!

Jag tar gärna emot fler tips när det gäller kak/godis bak som man kan förbereda LÅNGT innan julen..
    Lussekatter kommer jag nog baka inom en snar framtid
  • Elektra82

Hej!

Här har ni en till som är älskar julen och längtar redan Fast nu när det har blivit höst är det väl ok att längta...

I ar ser jag extra mkt fram emot julen efter som det blir den första med min lilla dotter som föddes för 6v sen Jag bor i Berlin men vi ska fira i Sverige med min familj och min syrra som bor i England kommer dit med sin kille. Julen är enda gangen pa aret da alla samlas Sa mysigt!

Jag var nära att köp pepparkakor idag pa ikea men lät bli eftersom jag inte vill tröttna pa det redan, hehe.

Det lät kul att ha nat speciellt tema pa julpynt, paket etc. som nagra skrev. Det ska jag nog fundera pa. Har ju en massa tid över nu när jag är mammaledig.

• Camarogirl

Julen är ju bara den bästa tiden på året! Vi till och med gifte oss i juletid!

Snö, tomtar, julmust, glögg, ljusslingor, doften av pepparkakor, apelsiner, nötter jul på liseberg o kalle anka... Hos oss börjar julen nån gång i november. Stjärnor o advenststakar fram, hälften av julpyntet likaså. Julmusik i stereon, och när mitten av december kommer har maken tröttnat på "silent night"..

I år blir det extra spännande att se om granen får vara ifred för nya kissen Tiger. Tror jag ska binda fast den så den inte kan välta...

Vi sparar alltid den femte semesterveckan till jul, och i år ser det ut att bli en lång ledighet av de dagarna! Även den här julen kommer det att vara bara vi två och kissen här hemma, men om vi har en väldig enorm jättetur, kanske, kanske vi har fått hem vårt barn till julen 2009...!

• Mamma MLi

i morgon ska jag till ullared... hoppas att de fått fram lite julgrejjer ;)
    väll bäst att börja göra julpyssel snart... *myser*

• Carolaj83

igår var jag o sonen på loppis hittade en jättefin adventsljusstake med 3 tomtenissar som jag bara var tvungen att köpa 15:-

vill verkligen börja handla alla julklappar nu snart så allt de är klart innan vårt andra barn födds, har bf 5 dec...köpte några st när jag var i new york förra veckan får väl börja spana lite mer när nästa lön kommer

Svar på tråden Vi som älskar julen!