• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • sassus

Kims mamma skrev 2008-09-16 18:16:02 följande:

Samma här...måste liksom ha lite nya gardiner till vardagsrummet. Har inga julgardiner som passar nu när vi har flyttat till vårat hus.
    Usch, beställde julgardiner från Jotex förra året, och de var alldeles snesydda. Såg inte klokt ut när jag hängde upp dem. Fast ni kanske köper tyg och syr egna? För då är det ju en annan sak...
  • Väntar på Lilla Grodan

Ååå jag fick erbjudande från ICA idag om Peter Jöbacks julkonsert!!!!! Jag vill jag vill jag vill se honom!!!!! Måste lösa sig på nåt sätt!!! suck

~Amor Vincit Omnia~
  • elegi
    sassus skrev 2008-09-17 17:14:58 följande:
    Kims mamma skrev 2008-09-16 18:16:02 följande:Usch, beställde julgardiner från Jotex förra året, och de var alldeles snesydda. Såg inte klokt ut när jag hängde upp dem. Fast ni kanske köper tyg och syr egna? För då är det ju en annan sak...
    Jag köpte ett par gardiner till köket för 5-6 år sedan och dom tvättas efter varje jul men är fortfarande superfina inte nåt snesytt här inte, reklamerade du?
    Dom ajg ahr är små röd/vit rutiga med en vit bård nertill där det är julstjärnor broderade, superfina köpte gardiner, duk, diskhanddukar
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • elegi
    Kims mamma skrev 2008-09-17 13:23:11 följande:
    Det går bara bra... det är tacklister ocg fönster bräden som ska fixas. Sen har vi tvättstugan som ska fixas...Till våren/sommaren är det utvändigt.
    Bor man i hus är det alltid nåt som måste fixas nånstans, man blir liksom aldrig nöjd för då är det dags att börja om igen har bott i hus i 7½ år och vi ahr fortfarande projekt som ska göras och nu är det dags att måla om i barnens rum
  • elegi
    Kims mamma skrev 2008-09-17 13:23:11 följande:
    Det går bara bra... det är tacklister ocg fönster bräden som ska fixas. Sen har vi tvättstugan som ska fixas...Till våren/sommaren är det utvändigt.
    Bor man i hus är det alltid nåt som måste fixas nånstans, man blir liksom aldrig nöjd för då är det dags att börja om igen har bott i hus i 7½ år och vi ahr fortfarande projekt som ska göras och nu är det dags att måla om i barnens rum
  • Mirakel händer
    sassus skrev 2008-09-17 17:14:58 följande:
    Kims mamma skrev 2008-09-16 18:16:02 följande:Usch, beställde julgardiner från Jotex förra året, och de var alldeles snesydda. Såg inte klokt ut när jag hängde upp dem. Fast ni kanske köper tyg och syr egna? För då är det ju en annan sak...
    Jag har aldrig haft det problemet. Har köpt både tyg och metervara...
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Indillia

Ah! Hur har jag missat den här tråden?? Favoritar direkt

• Mirakel händer
    elegi skrev 2008-09-17 18:28:27 följande:
    Det kommer alltid finnas något att göra här med...

Vi har ett hus till på tomten som vi äger. Men det är väldigt nergånget. Så det ska rivas å ev byggas ett nytt. Det är ett litet hus på 1 rum och kök. Det är isåna fall sonen som ska bo där med assitenter som kommer och hjälper honom. Han har nämligen handikapp och funktionshinder. Eller om det blir boende i stan för de som har lindrig utvecklinggstörning mm. Men vi har ett antal år på oss att göra det.

Om ca 2 år ska vi även köpa en villavagn och ställa upp å där ska svärmor bo.
  • elegi
    Kims mamma skrev 2008-09-17 18:34:34 följande:
    Det kommer alltid finnas något att göra här med...Vi har ett hus till på tomten som vi äger. Men det är väldigt nergånget. Så det ska rivas å ev byggas ett nytt. Det är ett litet hus på 1 rum och kök. Det är isåna fall sonen som ska bo där med assitenter som kommer och hjälper honom. Han har nämligen handikapp och funktionshinder. Eller om det blir boende i stan för de som har lindrig utvecklinggstörning mm. Men vi har ett antal år på oss att göra det.Om ca 2 år ska vi även köpa en villavagn och ställa upp å där ska svärmor bo.
    Stora projekt på gång
    Önskar er lycka till och hoppas ni får ihop det som ni vill
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2008-09-17 20:01:57 följande:
    Stora projekt på gång Önskar er lycka till och hoppas ni får ihop det som ni vill
    Tackar... det kommer ta tid men det är det värt. Flört
Svar på tråden Vi som älskar julen!