• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    MiaLau skrev 2008-09-16 17:48:39 följande:
    när brukar ni ta fram julsakerna och ställa fram granen?
    Adventpyntningen kommer fram i år redan torsdagen samma vecka som 1:a advent är. Jag jobbar hela helgen. Här byter jag även gradinerna när adventljusstakarna och stjärnorna åker fram.

Under vecka 51 kommer julpyntet fram...

Julgranen har vi tradtion att sätta upp kvällen innan julafton. Men eftersom sonen firar jul med sin bio pappa i år så kommer den upp redan på söndagen den 21 december.

LÄNGTAR SÅ!!!!
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • elegi
    Kims mamma skrev 2008-09-16 18:05:37 följande:
    just nu sitter jag och kollar julsakerna på JOTEX....
    Jag kastade mig oxå in där, fick mailet precis nyss
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Mirakel händer
    elegi skrev 2008-09-16 18:14:31 följande:
    Jag kastade mig oxå in där, fick mailet precis nyss
    Samma här...Flört

måste liksom ha lite nya gardiner till vardagsrummet. Har inga julgardiner som passar nu när vi har flyttat till vårat hus.
  • elegi
    Kims mamma skrev 2008-09-16 18:16:02 följande:
    Samma här...måste liksom ha lite nya gardiner till vardagsrummet. Har inga julgardiner som passar nu när vi har flyttat till vårat hus.
    Ja just det, hur är det i nya huset, har ni kommit i ordning? Jag behöver dessvärre inga gardiner har massor men fanns ju massor annat
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Hope1979

Hej! Här vill jag också vara med! Har läst lite i tråden senaste veckan, och av någon anledning har jag kommit på mig själv med att nynna på julsånger efter det..
    Den riktiga jullängtan har inte infunnit sig ännu. Jag älskar julen men är också en sommarälskare, så just nu håller jag fortfarnade på att smälta att den faktiskt är över (för länge sen dessutom *sucka*).
    I år ska vi fira jul hemma för första gången. Vi fick en liten son i våras, så nu är det slut på det flängandet under julen. ÄNTLIGEN! Ser förståss fram mot julen extra mycket nu när vi har en liten i familjen.
    Att fira jul hemma med allt vad det innebär gör mig dock aningen nervös. Jag vill ju att det ska bli en bra, mysig och trevlig jul. Riktig jul! (beställer massa snö!)

Ni som har vanan inne, vad är era bästa tips för en lyckad jul?

• Mirakel händer
    elegi skrev 2008-09-16 18:26:18 följande:
    Ja just det, hur är det i nya huset, har ni kommit i ordning? Jag behöver dessvärre inga gardiner har massor men fanns ju massor annat
    Det går bara bra... det är tacklister ocg fönster bräden som ska fixas. Sen har vi tvättstugan som ska fixas...

Till våren/sommaren är det utvändigt.
Svar på tråden Vi som älskar julen!