• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    TereseA skrev 2008-09-09 06:14:38 följande:
    någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..
    Inte jag men min f.d svämor har gjort det. De är jätte fina, kvalitén vet jag inget om. Men jag kan ringa till henne under dagen.
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Zorba1980

Jag har Disney servisen från Fyrklövern. Har haft dom i rätt många år nu men ser fortfarande ut som nya .
    Fast jag hand diskar alltid denna servis.

Lycklig och stolt mamma till älskade Viggo
  • carro 81
    Johanna77 skrev 2008-09-08 13:29:35 följande:
    vänta några veckor till så e nog alla julsaker framme på Gekås. JAg skall själv åka dit 1 gång till innan jul....älskar att åka dit å julhandla...
    Tack för svaret! Då ska jag planera in resan dit på en gång.
  • carro 81
    TereseA skrev 2008-09-09 06:14:38 följande:
    någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..
    Jag har precis som Zorba80 Disney Jul-servisen och jag är jättenöjd med den. Jag har diskat både för hand och i maskin och de är fortfarande lika fina.
  • TereseA
    carro 81 skrev 2008-09-09 08:58:05 följande:
    Jag har precis som Zorba80 Disney Jul-servisen och jag är jättenöjd med den. Jag har diskat både för hand och i maskin och de är fortfarande lika fina.
    ok bra
    Kims mamma skrev 2008-09-09 06:18:56 följande:
    Inte jag men min f.d svämor har gjort det. De är jätte fina, kvalitén vet jag inget om. Men jag kan ringa till henne under dagen.
    ok där ser man...

ingick ju ett vånings kakfat oxå..se om jag hinner köpa 2 st till av mat tallrik och glasen..innan jul...sår ju att det är 2-3 v leverans.styck kostar dem 149kr tror jag.
    Akiim är mitt liv 071004
  • Mirakel händer
    TereseA skrev 2008-09-09 11:25:58 följande:
    ok där ser man...ingick ju ett vånings kakfat oxå..se om jag hinner köpa 2 st till av mat tallrik och glasen..innan jul...sår ju att det är 2-3 v leverans.styck kostar dem 149kr tror jag.
    Har pratat med henne nu... hon säger att det är bra kvalité och hon handdiskar dem så det inte ska nötas i onödan i diskmaskin.
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Alderia
    Svar på #120
    JsN skrev 2008-09-05 14:30:27 följande:
    MAn gör sina lacksigill på bakplåtspapper och klistrar sedan fast dem med lim på paketet! (De som inte blir fina kan man enkelt smälta om) Enklast att smälta i är "fodralet" till ett värmeljus som man håller med en tång över ett brnnande ljus. Då slipper man sot i lacket också.
    Smart tips med plåten! Tack.
  • Alderia

Men vad förvånad jag blir över att så många av er köper/har köpt porslin på postorder. Trodde mest det var gamla tanter som gjorde sånt. Och är det inte sjukt dyrt?

• Vroooooom

Någon av er som har något tips på var man kan köpa söta kakburkar i plåt?

Cheer up, the worst is yet to come
  • Winka
    Alderia skrev 2008-09-09 17:51:25 följande:
    Men vad förvånad jag blir över att så många av er köper/har köpt porslin på postorder. Trodde mest det var gamla tanter som gjorde sånt. Och är det inte sjukt dyrt?
    Tänkte med så när ni började diskutera... taskig som jag är. Flört
    Idag har jag beställt jultidningar. Alla obligatoriska serier och några smaskiga böcker blev det också. En med julgodis ser jag verkligen fram mot att få tassarna på och börja testa alla smarrigheter. Har suttit och läskat mig själv på ica och arlaköket med alla recept i en vecka nu. Räcka ut tungan
Svar på tråden Vi som älskar julen!