• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Elfva
    JsN skrev 2008-09-05 14:30:27 följande:
    MAn gör sina lacksigill på bakplåtspapper och klistrar sedan fast dem med lim på paketet! (De som inte blir fina kan man enkelt smälta om) Enklast att smälta i är "fodralet" till ett värmeljus som man håller med en tång över ett brnnande ljus. Då slipper man sot i lacket också.
    Åh tack för tipset med omsmältning...
  • Vroooooom

Vad jag längtar efter att julgardinerna ska finnas att köpa. I år är jag helt enkelt bara tvungen att köpa massa fina julgardiner. Kommer nog behöva köpa lite nya julhanddukar osv också.

Cheer up, the worst is yet to come
  • Johanna77

Ikea skall ha tagit fram sina julsaker v 38
    Ullared har börjar att ta fram sina julsaker...va där i fredags å handlade massa tomtar å julpapper mm mm.....

Bjäller klang bjäller klang.,........
  • Heleri

Jag har i flera år letat efter en liten tomte som åker skridskor. Jag vill ha en utanför pepparkakshuset nämligen! Om någon hittar en skridskoåkande tomte (eller annan julig varelse) får ni gärna hojta till!

• carro 81
    Johanna77 skrev 2008-09-07 18:57:22 följande:
    Ikea skall ha tagit fram sina julsaker v 38 Ullared har börjar att ta fram sina julsaker...va där i fredags å handlade massa tomtar å julpapper mm mm.....
    Åh är det sant? Har meilat Gekås och frågat när dom tar fram julsakerna men inte fått något svar. Vet du när dom ska ha plockat fram alla julsaker? Vill inte åka dit innan dess för det är en bit att åka.
  • Johanna77

vänta några veckor till så e nog alla julsaker framme på Gekås. JAg skall själv åka dit 1 gång till innan jul....älskar att åka dit å julhandla...

Bjäller klang bjäller klang.,........
  • Mirakel händer

Här är en till som ÄLSKAR julen. Vi kommer fira våran första jul i vårat hus som vi har flyttat in i för en drygt en månad sedan.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • TereseA

någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?

beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..

tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!