• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer

Då så har man beställt från JOTEX... det vart saker för 1101 kronor.Förvånad

Bilder finns i bilddagboken.Flört

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • TereseA

idag fick jag den "Fyrklövern" Gammaldags jul..Tallrikarna och glasen var jättefina och verkligen kvalite..får oxå kakfat och ljusstakar..men dem har inte kommit än..

ska sätta in bild i mitt galleri lite senare om någon är intresserad....

står at det skulle ta 2-3 veckor att få det levererat.Tog bara 1 v.

Akiim är mitt liv 071004
  • sassus
    elegi skrev 2008-09-17 18:24:01 följande:
    Jag köpte ett par gardiner till köket för 5-6 år sedan och dom tvättas efter varje jul men är fortfarande superfina inte nåt snesytt här inte, reklamerade du?Dom ajg ahr är små röd/vit rutiga med en vit bård nertill där det är julstjärnor broderade, superfina köpte gardiner, duk, diskhanddukar
    Jag beställde ett par dubbelpaneler (fyra stycken alltså) och två dukar till. Allt va snett och dåligt sytt, så jag brydde mig inte om att reklamera eftersom jag trodde att det berodde på att Jotex inte har den bästa kvaliteten. Nu när ni säger att det kan va bra ska jag nog göra ett nytt försök i år. Det är ju juligt om inte annat
  • elegi
    sassus skrev 2008-09-17 21:48:43 följande:
    Jag beställde ett par dubbelpaneler (fyra stycken alltså) och två dukar till. Allt va snett och dåligt sytt, så jag brydde mig inte om att reklamera eftersom jag trodde att det berodde på att Jotex inte har den bästa kvaliteten. Nu när ni säger att det kan va bra ska jag nog göra ett nytt försök i år. Det är ju juligt om inte annat
    Ja det tycker jag att du ska göra, jag har köpt massor från jotex och aldrig råkat ut för dåliga grejer, beställt gardiner, mattor, diskhanddukar, väskor, lampor ja allt möjligt egentligen
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Mamma till Rasmus och Amanda

Hoppar in här och frågar om det är någon som har hemsidan där man kunde göra en egen julsaga till sitt barn. Man skulle fylla i barnets namn samt mammans och pappans namn och sen var sagan klar att skriva ut!!

Någon som vet vilken jag menar???

Tack!

• Mamma till Rasmus och Amanda
    Carolaj83 skrev 2008-09-17 22:00:31 följande:
    www.sagofabriken.com/
    Tack, men det var inte den jag var ute efter! Det ä liksom ingen bok, utan bara ett vanligt A4, som man kan skriva ut med en gång!
Svar på tråden Vi som älskar julen!