• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • dio

Woohoo, det finns andra lika julgalna som jag! Jag började drömma och prata om julen i augusti redan då jag drömde om min julservis en natt

• dio

Någon som har ett tips var man kan hitta en färdigbroderad julkalender som man hänger små paket i ringar på? Har kollat tradera men har inte hittat nåt. KÄnner inte för att brodera själv

• TereseA

jah har lagt in gammaldags julservis i min shopping mapp i galleriet om någon är intresserad...det är dem erbjudande för 1 kr..ska få våningskakfatet och ljusstakarna snart oxå.

Akiim är mitt liv 071004
  • carro 81
    Mitka79 skrev 2008-09-19 14:41:29 följande:
    skriver igen då;)fick för några år sen "stora julboken" som kom varje år i ca nov?men den har jag inte fått på ca 4 år....vet ejvar jag har de andra o vill gärna fortsätta få julboken varje år. ngn annan som får den? eller finns den äns fortfarande?tusenideer.blogg.se
    Den boken har jag också "prenumererat" på men fick den bara 2 år, 2004 och 2005. Men på tradera har jag hittat massa andra årgångar, även nyare så jag vet inte varför jag slutade få riktigt. Men tradera är ett tips iaf men nu när jag kollade fanns det inte så många men det kanske kommer.
  • Mitka79

ok tack carro 81, ska kolla upp det

• Mitka79

förresten, tror jag hittade den! hette den : den stora julboken?

jag sökte på det på google så kom det upp o den ska komma varje år i nov.

minns du carro81 om den hette så?

• carro 81
    Mitka79 skrev 2008-09-19 22:09:17 följande:
    förresten, tror jag hittade den! hette den : den stora julboken?jag sökte på det på google så kom det upp o den ska komma varje år i nov. minns du carro81 om den hette så?
    Kollade på mina böcker nu och det var så dom hette. Finns det att beställa nu eller?
  • Väntar på Lilla Grodan
    Mitka79 skrev 2008-09-19 14:41:29 följande:
    skriver igen då;)fick för några år sen "stora julboken" som kom varje år i ca nov?men den har jag inte fått på ca 4 år....vet ejvar jag har de andra o vill gärna fortsätta få julboken varje år. ngn annan som får den? eller finns den äns fortfarande?tusenideer.blogg.se
    Ja jag får den nån månad före Jul helt underbar bok!!!
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Boken heter: "Den stora Julboken" Bonnier Publications A/S fast nu när jag tittar efter så har jag den från åren 2003, 2004 och 2005...ingen från senare år...kanske har upphört?!? 

~Amor Vincit Omnia~
Svar på tråden Vi som älskar julen!