• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • goldensea

Åååh vad jag börjar längta efter julen när jag såg den här tråden.

• fabri

Själv vet jag inte om jag ska vara full av förväntan eller bara nervös. Vårt hus håller på att byggas, planerad inflytt vecka 43 men jag vet inte om jag vågar lita på det. Ibland fantiserar jag om den underbara julen vi kommer få, ibland har jag ångest för att jag är rädd för att jag kommer vara tvungen att fira julen hos någon annan. Det är ju inte samma sak!!!

Men längtar gör jag. Min son är 3 nu, han sa häromdagen när vi pratade om tomtenissar att de hade kommit med hörselskydd åt honom. Först fattade jag ingenting men sedan mindes jag att så var det ju! På julaftonsmorgon låg hörselskydden där hos tomten.

• Carolaj83

har slagit in dom första julklapparna idag åhhhh vad jag längtar nu...undrar bara när man ska plocka fram adventsljusstakarna i år, vet ju aldrig när barn nr 2 behagar att titta ut

• Lindispindis84

Åhhh, här hoppar jag gärna in om jag får...
    Är helt tokig i jul, det finns inget mysigare.

Har redan börjat fundera på hur jag ska pynta lägenheten, vad jag ska baka, vad jag ska ge bort i julklapp och hur julkorten ska se ut.
    Satt och tittade igenom en kokbok med julbak och fick MASSA idéer om julklappar och vad man själv kan baka till familjen.
    Känner så för att börja redan nu men ska hålla mig...

• Väntar på Lilla Grodan

Ååå idag kom en ny Julbok med posten...hade förhandbokat Julboken från Jeanne D'Arc Living...underbara bilder....har dock bara snabbkollat i den...ska avnjuta den i helgen tänkte jag

Måste också säga att jag enbart har varit nöjd med allt jag handlat från jotex...både gardiner, sängkläder och dukar m,m ...inget att klaga på alls

~Amor Vincit Omnia~
  • Mitka79

åh här vill jag gärna vara med. lääängtar tills julen o "planerar" lite i huvet redan nu på allt fint man kan göra;)

fick för några år sen "stora julboken" som kom varje år i ca nov?
    men den har jag inte fått på ca 4 år....
    vet ejvar jag har de andra o vill gärna fortsätta få julboken varje år. ngn annan som får den? eller finns den äns fortfarande?

tusenideer.blogg.se

• Mitka79

eller den kanske hette årets julbok?? hm nu blev jag fundersam. ngn ksnake vet vilken jag menar?

• MiaLau

ååh, hör flera som börjar köpa julklappar, men vad köper ni för något då?

jag har såååån fantasibrist så jag vet inte vad jag ska köpa. kommer typ bara köpa paket till 8 barn  i åldrarna 9, 5, 5, 3, 3, 1, 1 ,1:5 år 
    PLUSS mitt eget barn på 3 år.
    sen något till min gubbe.
  • MiaLau

Nån som vet var man kan köpa fina/häftiga ljusslingor? det behöver inte bara vara insperiat till jul.

Vad tycker ni om det svarta modet till julen?
Svar på tråden Vi som älskar julen!