• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Wilmis07
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2008-09-20 00:02:14 följande:
    Boken heter: "Den stora Julboken" Bonnier Publications A/S fast nu när jag tittar efter så har jag den från åren 2003, 2004 och 2005...ingen från senare år...kanske har upphört?!? 
    JAg fick stora julboken förra året iaf.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Asplund

Vilken härlig tråd!
    Jag längtar redan ihjäl mig till julen...
    Vart prenumererar ni på "Den stora julboken"?

• Vofflis

Härlig tråd! Jag hoppar in här, jag älskar julen, bästa tiden på hela året . Jag har redan börjat köpa julklappar och har idag beställt nya julgardiner ur jotex, de hade en massa fint i nya katalogen

• carro 81
    Wilmis07 skrev 2008-09-20 08:44:10 följande:
    JAg fick stora julboken förra året iaf.
    Vet du någonstans man kan beställa den? Vore kul att få den igen. Jag fick också min sista 2005 men vet att det ha kommit ut senare år för dem har jag köpt på tradera.
  • astri
    dio skrev 2008-09-19 20:32:14 följande:
    Någon som har ett tips var man kan hitta en färdigbroderad julkalender som man hänger små paket i ringar på? Har kollat tradera men har inte hittat nåt. KÄnner inte för att brodera själv
    Äää, om jag hittar min nån gång så kan du få låna den på lite obestämd tid :P
    Flickornas paket kommer ändå aldrig upp i den för de är för stora :-/
  • Wilmis07
    carro 81 skrev 2008-09-20 19:58:03 följande:
    et du någonstans man kan beställa den? Vore kul att få den igen. Jag fick också min sista 2005 men vet att det ha kommit ut senare år för dem har jag köpt på tradera.
    www.kunddata.bonnier.se/kontaktuppgifter.html

Den ges ut av bonniersbolag,läser du igenom den så finns telenr till kundtjänst för  "den stora julboken"
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Winka

Nu har jag tagit ut en nygräddad mjuk pepparkaka ur ugnen, slurp! Kunde inte hålla mig...Räcka ut tungan

• Mirakel händer
    Winka skrev 2008-09-21 11:56:24 följande:
    Nu har jag tagit ut en nygräddad mjuk pepparkaka ur ugnen, slurp! Kunde inte hålla mig...
    Å, vad gott...Flört
    (¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Sialch

Åhh vilken härlig tråd, får man hoppa in här?
    Så kul med julen igen

ღ ♥ ღ `°?.¸En älskad & efterlängtad son Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Winglur

Ah jag längtar längtar längtar.
    Vill gå på julmarknader och mysa med glögg och lussekatter.
    Fy vilken härlig tråd. Här kommer jag nog trivas... :)

Svar på tråden Vi som älskar julen!