• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Ja, det är ju inte så långt kvar till att julmarknaderna börjar, eller det kanske det är... Jag gillar Huseby utanför Växjö och Kalmar slott. Sedan älskar jag Tegelgården i Karlskrona... vill ha allt där när det är jul.

Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Heleri

Vi funderar på att åka ner till Göteborg en helg och gå på Lisebergs julmarknad, någon som varit där och kan berätta om det är värt att åka dit?

• Wilmis07
    Heleri skrev 2008-09-21 13:53:19 följande:
    Vi funderar på att åka ner till Göteborg en helg och gå på Lisebergs julmarknad, någon som varit där och kan berätta om det är värt att åka dit?
    Det är jättemysigt där,fint med all belysning.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Turnit

Överlycklig varje sept då de börjar sälja pepparkakssndwich......

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • crasygirl

aaahhh min underbara jultråd är tillbaka

Är det någon mer än jag som har suttit med inköpslistor och undersökt på vad som ska bakas mm..

Satt oh kolla i alla underbara julkartonger igår så att allting finns där. Då vi har flyttat två gånger sen förra julen.

• crasygirl

i år kommer vi fira i göteborg precis som förra året, men vi är litte färre iåt. Men eftersom man är så julgalen som man är så vill man ha de så mysigt så.

så just nu sitter jag och kollar in lite nya gardiner. Börja fundera på lite julklappar.

Vad det ska ätas mm.

• MiaLau

hehe jag satt för någon dag sen och printade ut en hel del bakverk jag ska göra. bara söta bakverk =) hehe maten får övrig familj stå för =)

crasygirl skrev 2008-09-21 14:14:58 följande:
    aaahhh min underbara jultråd är tillbaka Är det någon mer än jag som har suttit med inköpslistor och undersökt på vad som ska bakas mm..Satt oh kolla i alla underbara julkartonger igår så att allting finns där. Då vi har flyttat två gånger sen förra julen.
  • crasygirl
    Heleri skrev 2008-09-21 13:53:19 följande:
    Jag bor i göteborg. Och jag älskar att gå på den varje år. Jag har bott i gbg 6år har gått varje år. Och förra året var mina släktingar nere och dom älskade stämmningen och bodarna som finns där. Det är absolut värt det tycker jag
  • TereseA
    Winka skrev 2008-09-21 13:36:53 följande:
    Ja, det är ju inte så långt kvar till att julmarknaderna börjar, eller det kanske det är... Jag gillar Huseby utanför Växjö och Kalmar slott. Sedan älskar jag Tegelgården i Karlskrona... vill ha allt där när det är jul.
    jag älskade oxå tegelgården..Skulle bara säga att dem lagt ner affären så du vet om du får för dig att åka dit.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

har ni sett att dem säljer julgranskulor på tradera..dem har antika oxå.

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!