• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-24 09:14:29 följande:
    mamasnest: *sjunger med* "nu åker kälkarna/pulkorna fram!"
    Vi åker till Toys och köper nya!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Emilia82 skrev 2008-11-24 09:32:13 följande:
    mamasnest vi har 3 vill ni låna
    Jaaaaaa, här sliter de sönder något för varje år.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Lalune2

Här är det också snökaos! Såg knappt någonting när jag körde barnen till dagis imorse. Men mysigt är det ändå!

• bripoint

24 NOV!!! En månad kvar nu  Nu går startskottet här...men vi har haft lite förberedelser för oss det senaste. Ja! Nu börjar vi julstöket på riktigt här. Och som på beställning är det vitt VITT VITT ute. (snökaos) VAD HÄRLIGT Skrattande  Det blev ett nytt julkort också igår. Från en snäll och go vän. Beställde 20 av förra och tog 20 av detta också.
    http://www.familjeliv.se/hem/bripoint/gallery/php1cxpv7.jpg

Kram på er alla Tomtegummor och Tomtenissar

• bripoint
    Tänkte sätta text på en tröja....
    JAG ÄR JULIDIOT OCH JAG ÄR OCKSÅ ENORMT STOLT ÖVER ATT VARA DET
    Flört
  • Emilia82

bripoint:fint julkort!
    vi ska baka pepparkakor i helgen som kommer tror jag! och hus...

nu ska vi ut i snön!

mamasnest: hehe ok vi har ju ej haft barn i 'åkaslutpulkor' ännu:) eller bonustösen fyller ju nio så hon har ju åkt några år,men hon är ju inte här så mycket att hon hinner slita slut på dem trots att hon har vänner med och åker

• dio

Oj, jag fick plumsa ut i snön i morse! Det har snöat massor i natt

• Carolaj83
    Mammajessi-japp vi bor kvar uppe på berget, gurra är ute o försöker skotta fram bilen om bebis skulle få för sig att komma ut, han vill inte leka bm säger han, hihi
  • Helgona
    Carolaj83 skrev 2008-11-24 10:53:18 följande:
    Mammajessi-japp vi bor kvar uppe på berget, gurra är ute o försöker skotta fram bilen om bebis skulle få för sig att komma ut, han vill inte leka bm säger han, hihi
    haha spännande! Du ska inte ut o hjälpa till...;)
    CARPE DIEM
Svar på tråden Vi som älskar julen!