• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • norpan 1

Jippie, nu snöar det på västkusten oxå. Vill åka hem från jobbet och koka knäck och spela julsånger nu!!

• Mammajessi
    Carolaj83 skrev 2008-11-24 10:53:18 följande:
    Mammajessi-japp vi bor kvar uppe på berget, gurra är ute o försöker skotta fram bilen om bebis skulle få för sig att komma ut, han vill inte leka bm säger han, hihi
    hahaha ok
  • Emilia82

är det bara jag som ej riktigt gillar knäck:)?

vad äter ni på julafton? kanske man får nya tips:)

• lillpuckot

Struvor är en stor favorit här hemma.. De äter ja nästan hellre än knäck..

Om någon skulle va intresserad av hur man gör är de nästan säkrare om ni slänger in ett inlägg i gästboken, för ja hinner inte riktigt med här i tråden.. Ni skriver ju som galningar här inne Flört

• Glamrockare

äntligen snöar det här väldigt lätt men det snöar.

• bripoint

Åhhh....allting är vitt vitt vitt  Nu har vi släpat fram 4 pappkassar med julklappar och inslagningspapper, snöre, etiketter, mm mm.

• bripoint

I helgen blir det ljusfest här...och som alla år blir det väl lite irriterat med "gubben" när ljulgransbelysningen ska trassals ut till adventsgranen Förvånad Men guuud!
    Granen! Den har vi ju inte ordnat ännu. *skratt*

Nu börjar stressen komma...känner ni?
    Ho ho ho...som Tomten skulle sagt Flört

Svar på tråden Vi som älskar julen!