• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Skimra

Julen för mig är

Förväntningar, glädje, värme, glögg, Janssons frestelse, Julmust, öppen spis, snö (dock aldrig här nere), pyssel, tindrande ljus......

.....ååååhhhh jag längtar så jag kan dö.

Förra julen hann jag knappt med någonting då jag hade ett jobb som tog väldigt mycket kraft av mig. Så jag mådde jättedåligt.

Denna julen kommer jag vara mammaledig och jag har börjat planera vad som ska göras! Myyyyyyyyys!!!!

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Smulanpus

Längtar också till julen!! Sambons dotter ska vara här över jul och det ska bli såååååå mysigt! Jag har havandeskaps perm så då kan man ju pyssla lite extra :) Ska bli så kul att mysa till det i huset som vi flyttade in i nu i sommras, är stort så blir spännande att se om man kan få den där mys känslan på det! :)

• Carolaj83

brukar också pyssla egna julkort, förutom förra året då jag beställde färdiga med bild på sonen, iår tänkte jag pyssla egna julkort+sätta in bild på barnen, men kan ju inte göra klart dom förrens bebisen tittar ut, hoppas hon kommer innan bf (5 dec)...vill även ha alla julklappar klara innan hon kommer...nån som har bild på sina egna gjorda julkort?

• Mamma till Rasmus och Amanda

Ingen som har några mysiga och roliga julsidor??

• Mirakel händer

Lite jobbigt kan det bli i jul... sonen firar jul med sin pappa och åker bort till sin gammel farmor som bor 92 mil här ifrån.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
  • crasygirl

När jag hör ordet jul så tänker jag på

stämmning,familjen, god mat, julmusik, snö, julgran, tomtar, få köpa julklappar, pyssla och pynta.

Jag vågar inte spela någon julmusik här hemma än då blir min sambo tokig och fråga om jag mår riktigt bra.

• Smulanpus

Tips på bra och billiga julklappar mottages tacksamt!!!!!!! Älskar att handla julklappar och brukar spendera MASSA pengar på det men i år blir det till att hålla i handbromsen. Kommer gå hemma med havandeskaps perm och vänta på en liten som kommer i januari så pengarna kommer inte räcka som det brukar :(
    Alla tips mottages tacksamt!

Svar på tråden Vi som älskar julen!