• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Winka

Vissa saker är superduper = sockervaddsmaskinen Räcka ut tungan

Finns det någon 3-åring som inte gillar att stuffa kring till musik? 
    Playdoodeg är ju också kul. Finns med ögon och kroppsdelar som man kan förgylla sina ailienlergubbar med på BR.
    Killen maj -06 och Knodden mars -09
  • Mitka79

Vilka ord dyker upp när ni hör ordet jul?

• dio
    Mitka79 skrev 2008-09-23 00:03:15 följande:
    förväntan, tradition, idyll, mat, släkt, paket, jultomte
  • crasygirl

Denna länken fick jag och ska faktiskt använda mig av den till ett par små barn. kan ju va lite kul för barnen att ha en egen bok med deras egna namn.

Denna sagan kan du dessutom skriva ut hemma och göra något kul med om du tycker om att pyssla.

FinalFantasy skrev 2008-09-22 17:31:14 följande:
    Någon som kan tipsa om bra presenter till barnen? Vi har en som blir 3 veckan efter och en som är 13 mån till jul och leksaker har man ju massor efter första bla bobbycar med släp osv osv Så det behöver vi knappast mer och bara kläder är väl inte kul
  • Jungblom
    Mitka79 skrev 2008-09-23 00:03:15 följande:
    Julsånger, midnattsmässa, snö, kyla, stearinljus, brasa och dofter av julmat och glögg. Känslan är mys och glädje.
  • Minnamy

Vi kommer nog fira hemma med den närmsta familjen. Har faktiskt ingen direkt koll på hur mycket jag spenderar på julklappar. Ser jag en julklapp som jag vill ge bort köper jag den oroar mig över hålen i plånboken sedan. Det är ju faktiskt bara jul en gång om året hihi! ;) Men nu när man kommer vara halvt arbetslös och en liten bebis att köpa in för så kommer det nog bli snåla julklappar i år. Men hoppas man hittar nåt, det är ju tanken som ska räknas... Rimma gör jag alltid. Tycker det är jättekul! Mysigt att lägga ner lite omsorg på vartenda paket. :)
    Dock vad jag ska köpa till maken etc har jag ingen aning om! Har börjat se mig omkring men har inte fastat för något ännu.

Julen för mig är lugn, värme och glädje. Det bästa som finns och jag längtar så sjukt mycket! Bara tre månader kvar men deet känns som en evighet! ;)

• Mirakel händer

Längtar så till julen...

Funderar på att göra egna julkort iår. Brukar göra det typ varant år... annars uppskattar de att få julkort med sonen på. Få se vad det blir.

(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯) kimsmamma.bilddagboken.se/
Svar på tråden Vi som älskar julen!