• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • jamex
    dio skrev 2008-09-22 16:46:42 följande:
    Nej! Han fick en stjärna förra julen (en på himlen ) och nu när han fyllde år i september bokade jag biografen åt oss själv här i stan, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att toppa det
    OJ, vilken häftig present med bion!

Har heller ingen aning om vad maken ska få... tips mottages tacksamt! Han har fått rakapparat, wiskey o sånt är han inte intresserad av så att han vill ha det i present.. Geo-Mags har han fått ett par gånger... använder inga smycken förutom vigselringarna. Svårt! Funderar på något slags verktyg, men han har liksom det han behöver och det han inte har och vill ha kostar en hel del..
  • jamex

www.coolstuff.se/FlyJumper

dessa VILL jag ge till maken, men frågan är om jag kan skrapa ihop de pengarna.. lite över vår vanliga julklappsbudget... MEN vad roligt det hade varit!!

• Terez

i år så VET jag faktiskt vad jag ska köpa till sambon.
    Det blir nintendo wee, men wee fit till
    Han har pratat om det läääänge nu + att det är bra träning för mig med, efter jul då gravidkilorna ska bort igen får ju två saker i ett, lek o bra tränig.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • FinalFantasy

Jag ska hämta en potatislåda hos min mormor idag Det är julmatstjuvstart

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Jungblom

Hoppar in i tråden! Har börjat fundera på julklappar och kommit fram till att jag ska göra de flesta själv.

• jamex
    Jungblom skrev 2008-09-22 17:17:30 följande:
    Hoppar in i tråden! Har börjat fundera på julklappar och kommit fram till att jag ska göra de flesta själv.
    KUL! Vad ska du göra då?
Svar på tråden Vi som älskar julen!