• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • NennasuS
    Little skrev 2008-09-22 12:19:17 följande:
    Vilka mysiga julbilder du ha!! Hade också velat ha lite sånt med små glasstenar och fina vaser men vågar inte för sönerna äter väl upp det mesta och om de inte ska försöka äta det så åker det la i golvet eller hamnar i deras lekbackar eller någon annanstans där man förmodligen inte hittar det förenns nästa jul
    Tack De bilderna är från förra året, men gissar att det blir nåt liknande i år. Då kommer jag ha en 2 månaders bebis, och då funkar det ju, men nästa år blir det nog annat!
    *Vecka 37*
  • NennasuS

Kikar in en sväng. Men nu ska jag sätta mig vid köksbordet och sy gardiner. Julgardiner förstås!!

*Vecka 37*
  • crasygirl

Lika illa varje år, har INTE en susning
    själv då?

Carolaj83 skrev 2008-09-22 15:51:46 följande:
    vet ni vad ni ska köpa till era, sambos/män?
  • Carolaj83

funderar på att ge teknik lego till min sambo, han står alltid o dreglar på lego hyllan när vi är inne i leksaksaffärer o han älskar att sitta o bygga med lego....ja undrar om killar nånsin växer ifrån lego

• NennasuS
    Vi brukar inte köpa till varann, men förra året fuskade vi båda 2, hihi. Sambon fick en hårklippare/trimmer, och jag en mobiltelefon

Vi får se hur det blir i år...
    *Vecka 37*
  • NennasuS

och jag hamnade här IGEN! Gardinerna var det ja...det ringde och sen hamnade jag vid datorn som vanligt.

*Vecka 37*
  • Mitka79

tivoli vid jul:) åååååå så fint! tycker det är finare än liseberg. men sen är ju liseberg alltid liseberg, jättefint med

• dio
    Nej! Han fick en stjärna förra julen (en på himlen ) och nu när han fyllde år i september bokade jag biografen åt oss själv här i stan, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att toppa det
Svar på tråden Vi som älskar julen!