• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Jungblom
    jamex skrev 2008-09-22 17:51:55 följande:
    Kul! Kan vara värt att testa! Är det brännvin eller vodka eller vad ska man blanda med?
    Antingen vodka eller okryddatbrännvin skulle jag gissa på.
  • NennasuS

Fast nu såg jag att den inte hade nåt myntfack. Det fanns ju en större modell med det dock...

*Vecka 37*
  • jamex

hmm.. får fundera på det där. blir nog nått sånt till pappa!

• dio
    FinalFantasy skrev 2008-09-22 17:31:14 följande:
    Någon som kan tipsa om bra presenter till barnen? Vi har en som blir 3 veckan efter och en som är 13 mån till jul och leksaker har man ju massor efter första bla bobbycar med släp osv osv Så det behöver vi knappast mer och bara kläder är väl inte kul
    är 3 åringen en flicka eller pojke?
  • Jungblom
    Juppepuppe skrev 2008-09-22 17:51:46 följande:
    Hur graverar man glas själv?
    Har en graveringsmaskin (köpt på jula tror jag)
  • Jungblom
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 19:17:10 följande:
    Jungblom-jula är en bra butik, (jobbar där )
    Vissa saker är himla bra du!
  • TereseA

det med egen likör var bra tips..ska nog göra en flaska till mammas man i julklapp med egen etikett på.

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!