• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • dio
    crasygirl skrev 2008-09-22 10:23:03 följande:
    Rimmar ni på era paket?
    Absolut!
  • Maj bebis 07

*lägger till i favoriter*

Här kommer ett julbakstips från mig:

Kontakta en skola nära dig och fråga om du får låna/hyra hemkunskaps-lokalerna. Dra ihop ett kompisgäng och baka varsin eller fler sorters kakor/bullar/bröd inför jul. Jättekul och mysigt . Sen går alla hem med många god sorter att lägga in i frysen.

• NennasuS
    crasygirl skrev 2008-09-22 10:35:32 följande:
    såg att du kommer välidgt långt uppifrån eller långt norrut som du hade skrivit vart är du ifrån?
    Jag är från Gällivare
    *Vecka 37*
  • crasygirl

Det tickar i väg ganska fort.. som tur har jag inte 40st att köpa till.

Här köps det till

farmor/farfar (mina)
    mormor/morfar (sambons)
    mamma/styvpappa (mina)
    mamma/styvpappa (sambons)
    pappa (sambons)
    bror och syster (sambons)
    systrar X2 (mina
    plus att jag och sambon köper något till varann

Har egentligen fler syskon hos pappa men har ej nåpon bra kontakt med dom såd et blir inget till dom. Och det är inte säkert sambon vill köpa något till sina föräldrar.

Ja våran julklapps summan kanske slutar på 2000-2500 beroende på om han vill köpa till sina föräldrar.

dio skrev 2008-09-22 10:41:16 följande:
    Men tjocka släkten på mammas sida. Vi brukar vara ca 25 pers+-, där är min mormor och morfar, 2 mostrar och deras barn, morbror, barnbarnsbarn och min familj inräknad. Sen brukar det vara med nån till som inte har någon att fira jul med, nån av mina kusiners kompisar osv. Sen går vi mellan till min pojkväns familj som bor på samma område Jag lägger alldeles för mycket pengar på julklappar, jag har haft sjukt många att köpa till.40 st! Helt sjukt. Men i år ska vi gå ut och äta istället jag och x-svärmor med familj så då blir det 12 julklappar färre Köper bara till barnen då och det blir 4 stycken. Brukar inte lägga några jättesummor på det, en hundrig var, gärna mindre Så 400 kr till kusinerna500 kr på restaurangbesök100 kr till lillans farfarsmor (kort på lillan)100 kr farfar (kort på lillan)Sambo: 500 krLillans pappa: 300 krLillan: 1000 krmamma: 400 krlillasyster: 200 krlillebror X3: 600 krPappa och hans fru: 300 krMammas sambo: 50 krhans son: 50 krMin sambos familj: 2400 kr6900 kr???Shit! Fy tusan, det är ju helt sjukt! Måste försöka dra ner den summan! Till minst hälften
  • NennasuS
    agua skrev 2008-09-22 10:29:07 följande:
    Här är en till som älskar julen. Sonen föddes på julafton så mer julig kan vi inte bli
    hej en till 'gällivarebo'!
    *Vecka 37*
  • crasygirl

Gjorde jag när jag va mindre
    Maj bebis 07 skrev 2008-09-22 10:49:35 följande:

*lägger till i favoriter*Här kommer ett julbakstips från mig:Kontakta en skola nära dig och fråga om du får låna/hyra hemkunskaps-lokalerna. Dra ihop ett kompisgäng och baka varsin eller fler sorters kakor/bullar/bröd inför jul. Jättekul och mysigt . Sen går alla hem med många god sorter att lägga in i frysen.
  • crasygirl

Det var en bit hihi.. själv så är man från sollefteå

NennasuS skrev 2008-09-22 10:51:44 följande:
    Jag är från Gällivare
  • dio

ja alltså 40 st är helt sjukt många, och då har jag inte räknat med de nära vänner som jag byter julklappar till. Men så är det när man har stora familjer och två svärmödrar med familjer

• emejo128

Ojdå, vad många ni köper julklappar till! Jag köper till:

Maken: ca 2000:-

Barn 1: Ca 3000:-

Barn 2: Ca 3000:-

Pappa: Ca 1000:-

Broder min: Ca 500:-

Svägerska: Ca 500:-

Svärmor: Ca 1000:-

Makens bror: Ca 500:-

Eventuellt morbror om han firar med oss: Ca 100:-

Kompis: Ca 100:-

Kompis 2 barn: Ca 200:-

Det var visst ganska många det också, men en del köper ju maken och jag tillsammans, så det känns inte så jobbigt.

• Little
    NennasuS skrev 2008-09-22 10:25:24 följande:
    Jag satt och knåpade ett bra tag. Tänkte vänta med att fylla på plus-tjänsten tills lönen kommer, men nu var jag tvungen så det blev fint
    Vilka mysiga julbilder du ha!! Hade också velat ha lite sånt med små glasstenar och fina vaser men vågar inte för sönerna äter väl upp det mesta och om de inte ska försöka äta det så åker det la i golvet eller hamnar i deras lekbackar eller någon annanstans där man förmodligen inte hittar det förenns nästa jul
Svar på tråden Vi som älskar julen!