• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • DenDär
    Svar på #620
    Ja de har de kanske, har inte tänkt på det. Här har de ialla fall inte det för dessa butikerna är INTE välsorterade
    Marsch skrev 2008-09-29 17:47:38 följande:
    Det är inte Apotekarnes och CO, det är andra bolag i regel. Must brukar finnas i välsorterade affärer året om. Ica Maxi i Gävle har en hel hylla året runt med must, glögg och grejer.
  • Terez

mmm, julmust med nybakad lusse katt.
    Gud så sugen jag blev på det.

Nån som vet om julmust finns i gbg nån stanns
    Annars får jag vänta tills jul på lisseberg öppnar. Det är väl rätt snart.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Skimra
    Marsch skrev 2008-09-29 16:19:08 följande:
    Alla stora Ica- och Coopaffärer har must året runt.
    Vi har en stor Ica där jag handlar och där fanns ingen.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Flygfotogen
    Skimra skrev 2008-09-29 18:27:44 följande:
    Vi har en stor Ica där jag handlar och där fanns ingen.
    Kvantum eller Maxi?
  • NennasuS

Åh, vad sugen jag blev när ni pratar must o lussekatter. *dregel*
    Nu ska jag strax iväg till en kompis, vi ska sambeställa julklappar. Blir bla. muminhanddukar till några barn.
    Och jag har tillverkat 'bokmärken' att ha i boken man läser nu som ska bli julklappar till faster och min tremänning( eller vad hon nu är, släkting iaf ) gjorda av pärlor och en metallstång.

*Vecka 38*
  • Jungblom

NennasuS: Jag tänker sno din idé om bokmärke och ge bort det till min svägerska. Tack för tipset!

• Skimra
    Marsch skrev 2008-09-29 19:03:58 följande:
    Kvantum eller Maxi?
    Det var en ICA Malmborgs, en av de större ICA butikerna här. Ska kolla på Maxi nästa gång jag är där.
    ~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • tj0rvig

Idag har jag shoppat julklappar! Passade på när ja o mors hade ärenden t en större stad några mil bort

Det här fick jag ihop: 5 mobilväskor (t sambons 15-åriga lillsyster mins syskonbarn (8 & 6 år) o deras kusiner (9 & 6 år gamla). De får andra julklappar oxå

En jättesnygg svart skål på fot, typ sån man kan ha godis i ni vet. Ska köpa såna chokladpraliner i glittrigt papper sen o slå in alltihop. Till svärmor (hela hennes vardagsrum e svart o grått det sku passa där så fint) eller t sambons mormor. Vi har inte bestämt oss ännu. Svärmor ska oxå få en ljudbok.

En jättesnygg dagbok & låda i samma design. Vet ännu inte vem som ska få den

Örhängen har jag köpt för länge sen t min systerdotter (8 år). Små silver hjärtan från Hedbergs guld.

Det är allt min förkylda hjärna komme rpå just nu......

• Dysch

Ikea i Linköping har börjat med sitt julpynt nu. Det va jättetrevligt o gå runt o titta på vad dom hade. Ville köpa massor o sätta upp redan nu men det är väl lite väl tidigt

• MiaLau

jag tänkte börja med julpyssel imorn! blev sugen på att pyssla, och komme rinte på något direkt höstpyssel, så tänkte måla kottar/ekollon och sätta ögon å dem, sen så sätta på dem en tompteluva och sen limma fast dem på en pinne som ska antingen hänga eller ligga på bordet.

tänkte även klistra lite med höstlöv oxå =) så det blir lite höst pyssel =)
    fotograferar alltid pyssel och kan lägga upp sen =)
Svar på tråden Vi som älskar julen!