• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Thulan

Sitter just nu och lyssnar pa julmusik pa datorn trots att det ar over 30 grader varmt ute, haha. Helt underbart! Men det ska erkannas att jag langtar hem till kylan och den harliga svenska hosten.

Har ni nagra "masten" som ni alltid bakar till jul? Nagot speciellt julgodis som ni gor varje ar?

• jamex
    dio skrev 2008-09-30 10:34:57 följande:
    köpte den på Åhlens.
    tack för tipset!
  • dio
    jamex skrev 2008-09-30 11:19:00 följande:
    tack för tipset!
    Det var så lite så. den var dessutom på rea här hemma. 59 kr. Håller tummarna att det är samma hos dig.
  • Sanna SDFS

Ännu en julälskare, man längtar ju inte mindre heller när man läser denna tråden. Redan hittat massa små tips för en ännu mysigare jul.

Men neeej, nu inser jag att min lilla "kom ihåg"-lista är borta! Ska ligga här vid datorn men den har nog sambon städat bort...kommer ihåg pyjamas & bok kvällen innan & tomtepar som dyker upp på nya ställen varje morgon iaf Och ett recept har jag skrivit ner på en annan lapp som ligger kvar

Angående lite höstpynt, jag och min äldsta son (2år & 8mån) plockade massa fina färgglada löv häromdagen & skulle hem och göra en hösttavla. Väl hemma ville han inte längre så det var bara till att slänga

* SIGGE 06 01 12 * MORRIS 08 01 03 *
  • Heleri

Efterlyser igen!
    Jag skulle gärna vilja ha en tomte (eller annan julig varelse) som åker skridskor. Storleken ska passa till ett pepparkakshus. Har någon sett något dylikt så hojta gärna till! Jag gör väl efterlysningen med jämna mellanrum så kanske jag får napp till sist

• dio
    Heleri skrev 2008-09-30 12:15:24 följande:
    Efterlyser igen!Jag skulle gärna vilja ha en tomte (eller annan julig varelse) som åker skridskor. Storleken ska passa till ett pepparkakshus. Har någon sett något dylikt så hojta gärna till! Jag gör väl efterlysningen med jämna mellanrum så kanske jag får napp till sist
    www.tradera.com/_Tomte_pa_skidor_Hedlund-auktion-73760147

www.tradera.com/_Tomte_pa_skidor_Hedlund-auktion-73760031

www.tradera.com/Tomte_pa_skidor-auktion-73126495

www.tradera.com/STOR_VILD_TOMTE_SOM_AKER_SKIDOR-auktion-70753686
  • dio

oj! Jag läser fel, skidor och skridskor var inte samma sak hehe

• HW06

Halloj, vilken trevlig tråd, här har ni en till som älskar julen, fast våra traditioner är att inte hänga upp nått förrens 1:a advent och då bara adventgrejjerna. Julsakerna kommer upp den 23:e på kvällen och granen tänds först den 24:e kl 07.00 på morgonen för då går vi upp tänder i brasan och äter frukost i hop
    Allt försvinner den 14:e Januari. Igentligen den 13:e, men gubben fyller den 13:e och det är så mysigt att ha kvar julpyntet över kalaset

Julklapparna har jag oxå redan börjat fixa

• Senap
    HW06 skrev 2008-09-30 12:34:38 följande:
    Halloj, vilken trevlig tråd, här har ni en till som älskar julen, fast våra traditioner är att inte hänga upp nått förrens 1:a advent och då bara adventgrejjerna. Julsakerna kommer upp den 23:e på kvällen och granen tänds först den 24:e kl 07.00 på morgonen för då går vi upp tänder i brasan och äter frukost i hop Allt försvinner den 14:e Januari. Igentligen den 13:e, men gubben fyller den 13:e och det är så mysigt att ha kvar julpyntet över kalaset Julklapparna har jag oxå redan börjat fixa
    Vi gör ungefär lika.
    My sugar is raw
  • HW06

Ohh va kul att det finns en till...trodde jag var ensam om att sätta upp julen så sent

Shoegirl skrev 2008-09-30 12:36:16 följande:
    Vi gör ungefär lika.
Svar på tråden Vi som älskar julen!