• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • TereseA
    October skrev 2008-10-06 20:47:11 följande:
    Oj oj, nu har jag beställt en varsin kalendertomte till mina barn, en pojkenisse och flicknisse. Dyrt men jag tror att de kommer att gilla dem och vill skapa en tradition till dem som de kan få med sig när det flyttar hemifrån.www.maileg.dk/kategori/kalendernisser
    fina men dyra
    Akiim är mitt liv 071004
  • morgerda
    October skrev 2008-10-06 20:47:11 följande:
    Oj oj, nu har jag beställt en varsin kalendertomte till mina barn, en pojkenisse och flicknisse. Dyrt men jag tror att de kommer att gilla dem och vill skapa en tradition till dem som de kan få med sig när det flyttar hemifrån.www.maileg.dk/kategori/kalendernisser
    Åh, var beställde du ifrån? Orkar inte vänta till affärerna børjar med julsakerna!

Annars hade jag tänkt använda dotterns superfins julstrumpa som kommer att hänga vid hennes säng, en present varje dag... hon är bara 2 år så jag tror att det kommer att vara kul før i år, att ha en ny present där varje dag.

En kalender riskerar ju kanske plundring annars? Fast det sker väl även med äldre barn isf :-P
  • bossemoren

Hallå alla jul-tokar!!
    Vilka julskivor _måste_ man ha enligt er? Här är det några skivor som snurrar extra mycket varje år, nämligen:

Peter Jöbacks
    Celine Dions
    Ainbusks
    Josh Grobans

Har ni nått tips på någon bra skiva som bara är instrumental? Lite soft bakgrundsmusik i amerikansk stilGlad?

Slänger in ett par julsånger oxå:

">

och håll i er nu för här kommer min absoluta favorit :

">

Åhhh vad jag längtar !

When life gives you lemons, make lemonade!
  • Väntar på Lilla Grodan
    Wilmis07 skrev 2008-10-06 20:14:32 följande:
    Någon som har något tips på en julskiva som passar barn?
    Absolut Agneta och Linda Fältskogs julskiva...en klassiker från bardommen

Annars är favoriterna:
    Peter Jöback, Josh Groban, Roger Pontare, Celine Dion och Carolas julskivor favoriter...älskar även de få julsånger som Jon Bon Jovi spelat in
    ~Amor Vincit Omnia~
  • dio

Men hallå! Ni glömmer ju bort den bästa julskivan av dem alla: David Hasselhoffs! hehe

• bossemoren
    dio skrev 2008-10-06 23:23:35 följande:
    Men hallå! Ni glömmer ju bort den bästa julskivan av dem alla: David Hasselhoffs! hehe
    Menar du att det finns en sån *asg* ! ?
  • Tjejligans mamma
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2008-10-06 23:18:56 följande:
    Absolut Agneta och Linda Fältskogs julskiva...en klassiker från bardommen
    Ja visst är det ett barndomsminne!!!
    Går det att få tag i skivan än?
    Någon som vet?
    Hade den som kasett som liten & senare spelade jag över med "Tracks"...så himla typiskt!!!   *grrrrrrrrrrrr*
  • dio
    bossemor1 skrev 2008-10-06 23:30:07 följande:
    Menar du att det finns en sån *asg* ! ?
    absolut! Den spelas hos oss på jul. hehe
    Firar med släkten och mitt i matlagningen så kommer alltid frågan: "Men jisses, är det ingen som har nå julmusik?"
    Jajemän svarar jag och slänger på hasselhoffs skiva, varav alla först dör men sen sjunger de med haha har blivit en osmaklig tradition hos oss hahaha
  • bossemoren
    dio skrev 2008-10-06 23:32:44 följande:
    absolut! Den spelas hos oss på jul. heheFirar med släkten och mitt i matlagningen så kommer alltid frågan: "Men jisses, är det ingen som har nå julmusik?"Jajemän svarar jag och slänger på hasselhoffs skiva, varav alla först dör men sen sjunger de med haha har blivit en osmaklig tradition hos oss hahaha
    Åh, vilken härligt osmaklig tradition ! Den man kanske skulle ta efter...på så sätt har ju vår käre Hasselhoff iallafall sålt _två_ skivor i Sverige !
  • dio
    bossemor1 skrev 2008-10-06 23:35:23 följande:
    Åh, vilken härligt osmaklig tradition ! Den man kanske skulle ta efter...på så sätt har ju vår käre Hasselhoff iallafall sålt _två_ skivor i Sverige !
    Råder dig att lyssna på skivan innan du ser till att det blir en tradition hehe men kör hårt! Hasselhoff tackar dig nog med hela sitt hjärta och fluffiga hår.
Svar på tråden Vi som älskar julen!