• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • tj0rvig

Jo syrran e en riktig lyktoman, hon hamstrar o köper på rea på våren. Hon har massa lyktor från ikea oxå, ser fint ut när de hänger flera st likadana bredvid varann.

Carola J skrev 2008-10-05 22:25:56 följande:

Gud vad mysigt.. Älskar ljus o lyktor. Finns dock inte så många bra butiker här i stan tycker jag bara, den bästa är nog Underbara hem. Har jobbat där så man borde juh veta. De har massor av lyktor och massor av ljus. Både såna som doftar o vanliga. De brukar ha massor med julpynt oxå. Men man vill juh ha fler butiker o välja mellan.
  • Väntar på Lilla Grodan

Ett tips om man är dålig att tända sina vackra lyktor...stoppa belysningsslinga i de större...väldigt fint!!

På en balkong skulle jag göra följande:

En lite mindre adventsgran av låg modell med en enkel belysning i, vackra krukor ev. zink eller trä som jag skulle fylla med mossor, rönnbär, äpplen, enris, ljung m,m Sedan skulle jag lägga granriskvistar runt kanten på insidan av balkongen för att mjuka upp o ev. lägga med en ljusslinga där. Sedan blomlådor på balkongkanterna med granris, röda äpplen och ljusslingor. Binda fast granris på balkongräcket m. en enkel ljusslinga...
    Flera större lyktor skulle placeras på golvet i ett hörn tillsammans för mer effekt och även hänga upp IKEAS stallyktor från taket efter balkongkanten....

Enkla och billiga material om man har naturen runt hörnet ;)

Nu har man gjort höstfint på uteplatsen... Stallykta som jag har höstdekorerat med tallris, röda äpplen... Höstblommor på bron......höst i alla blomlådor =)    ...detalj.....

Lite inspiration från mitt galleri....
    Lycka till med balkongen!!

~Amor Vincit Omnia~
  • Smulanpus

Oj jösses väntar på lilla grodan vilka fina grejjer!!!!
    Du får gärna komma hem till mig och pynta!!! Det där gav verkligen inspiration

• Carola J

Väntar på Lilla Grodan skrev 2008-10-06 16:30:57 följande:

Ett tips om man är dålig att tända sina vackra lyktor...stoppa belysningsslinga i de större...väldigt fint!!På en balkong skulle jag göra följande:En lite mindre adventsgran av låg modell med en enkel belysning i, vackra krukor ev. zink eller trä som jag skulle fylla med mossor, rönnbär, äpplen, enris, ljung m,m Sedan skulle jag lägga granriskvistar runt kanten på insidan av balkongen för att mjuka upp o ev. lägga med en ljusslinga där. Sedan blomlådor på balkongkanterna med granris, röda äpplen och ljusslingor. Binda fast granris på balkongräcket m. en enkel ljusslinga...Flera större lyktor skulle placeras på golvet i ett hörn tillsammans för mer effekt och även hänga upp IKEAS stallyktor från taket efter balkongkanten....Enkla och billiga material om man har naturen runt hörnet ;)      Lite inspiration från mitt galleri....Lycka till med balkongen!!
    Oj blev juh helt salig här
    Tack för alla underbara tips...
    Kommer bli en bra balkong Jul
  • Wilmis07

Någon som har något tips på en julskiva som passar barn?

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • carro 81
    Carolaj83 skrev 2008-10-06 09:49:02 följande:
    carro 81-varit där 2 ggr när jag var liten o bara positiva minnen
    Tack för svaret! Då blir det nog en tur dit i vinter.
  • October

Oj oj, nu har jag beställt en varsin kalendertomte till mina barn, en pojkenisse och flicknisse. Dyrt men jag tror att de kommer att gilla dem och vill skapa en tradition till dem som de kan få med sig när det flyttar hemifrån.
    www.maileg.dk/kategori/kalendernisser

Svar på tråden Vi som älskar julen!