• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:19:51 följande:
    linnyva köpte du för lack???
    Ah inget upphetsande Orkar sällan måla mina naglar så jag kör oftast ett lack jag kan ha till kläderna hela veckan, dvs krämfärgat, ljust rosakräm osv osv..
    Köper små från Mavala för annars blir de för gamla

Tror jag köpte Pink och Wichita.. Och så ett underlack..
  • Shoppingtokig

Linny

Det blev en hel del shopping då :-P
    Själv var jag på Ge-Kås i Ullared i fredags och brände 3650kr och då köpte jag lite inredningsgrejer men mest babyprylar. Blev dock väldigt nöjd då jag hittade samma badcape m Nalle Puh på Babyproffsen idag men bara betalade hälften så mkt i Ullared

• katarina118

linny

snyggt med ljusa lack....själv gilla ja lack som gå u bruna nyanser...

• katarina118

det bästa skulle va om man kunde få prov på mineralpudret..

• trolltyg

På denna sida www.visageonline.se/ kan man beställa prover på vissa av youngbloods sortiment för 14 kr. Vart själv sugen på att testa lite rouger och ögonskuggor. Det är ju en fördel med svensk sida också och de har tydligen 25% rabatt på alla youngbloods grejjer.

• katarina118

ååå hur se den där badcapen ut med nalle puh????

• Shoppingtokig
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:39:54 följande:
    ååå hur se den där badcapen ut med nalle puh????
    Försökte hitta den på Babyproffsens hemsida men hittade den inte, den är typ nougatfärgad med en liten "broderad" Nalle Puh på...
  • katarina118

låter supersött..va gick den på...på babyproffsen??Ja ha ju ingen möjlighet att ta mig till ullared..

• Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-26 21:27:28 följande:
    LinnyDet blev en hel del shopping då :-PSjälv var jag på Ge-Kås i Ullared i fredags och brände 3650kr och då köpte jag lite inredningsgrejer men mest babyprylar. Blev dock väldigt nöjd då jag hittade samma badcape m Nalle Puh på Babyproffsen idag men bara betalade hälften så mkt i Ullared
    Kul Lyckades, precis nu vid datorn, beställa urläckra bebismössor och bebisfiltar från Villervalla också. SÅ LÄCKRA!!
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:25:49 följande:
    hur vet ja vilken nyans ja ska ha på mineralpudret från laura merier..såg att man kunde beställa från cow...men vilken nyans...någon som kan hjälpa mig???
    Det är svårt att säga.. De har ju olika förklaringar och tips på vad som kan passa. Själv är jag rätt blek på vinterhalvåret med rosa undertoner. Då använder jag real sand eller natural beige.. Tror sistnämnda är bäst på mig..
    På sommaren använder jag en mörkare, rich vanilla. Däremellan blandar jag för att få rätt nyans, i takt med att huden blir blekare/mer solbränd..
  • Shoppingtokig
    katarina118 skrev 2008-10-26 21:48:45 följande:
    låter supersött..va gick den på...på babyproffsen??Ja ha ju ingen möjlighet att ta mig till ullared..
    Tror det var 129kr, i Ullared 60(59:95)kr för exakt samma
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!