• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-10-26 17:28:43 följande:
    L'Oréal äger typ allt. De äger lancôme, biotherm, redken, Kerastase och massor mer. Jag tror att The Body Shop är en relativt nyinköpt del. Men TBS har ju ff kvar sin särprägel, det förändras ju inte.
    Jo att de äger mycket visste jag men The body shop liksom, det är ju the body shop men men inget är heligt. Visst, det kommer säkert att se lika dant ut och ha samma inriktning som tidigare men frågan är om pengarna som kommer in kommer att gå till samma saker som tidigare och om det är lika noga med vart och hur och med vad som produkterna tillverkas?

Nåväl, jag är ingen större konsument hos TBS men deras kroppssmör är gudomliga tycker jag, har deras med kakaoböner och jkag luktar så gott så gott och är så mjuk och fin i skinnet. Jag som annars har fiskfjäll på mina ben.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-10-26 17:37:20 följande:
    Jo att de äger mycket visste jag men The body shop liksom, det är ju the body shop men men inget är heligt. Visst, det kommer säkert att se lika dant ut och ha samma inriktning som tidigare men frågan är om pengarna som kommer in kommer att gå till samma saker som tidigare och om det är lika noga med vart och hur och med vad som produkterna tillverkas? Nåväl, jag är ingen större konsument hos TBS men deras kroppssmör är gudomliga tycker jag, har deras med kakaoböner och jkag luktar så gott så gott och är så mjuk och fin i skinnet. Jag som annars har fiskfjäll på mina ben.
    Nope inget är heligt.

Samtidigt... det känns ju som att det vore en dålig idé att ändra ngt i deras koncept eftersom det är det som ÄR the body shop.

Jag handlar i stort sett aldrig där heller, jag köpte iofs min stora puderborste där. Jag kan nog säga att det är den bästa jag provat. Den är helt fantastisk. Rekommenderas varmt.
  • katarina118

fridapida

ja ha oxå deras puderborste

ja köpter butter där å även rengöring till ansiktet...deras ögonskugga de där i kuber..skimmerkuber eler va de kassas de älska ja..de är sååå fina å de sitter bra..om man grunda bra vill säga...

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-26 14:39:40 följande:
    Känner att jag måste ta tjuren vid hornen och våga beställa från EM. Behöver ju borsten därifrån. Funderar sen på att börja prova i.d mineral foundation, så jag får prova ut den i Umeå så jag vet att jag får rätt färg. Och när den är slut prova Laura Mercier, för att få jämföra dem båda. Provade att sminka mig igår. Jag köpte i fredags Max factor masterpiece mascara, goldglow (mus), angel pensel, vanilla kajalpenna (mus). MUS var de enda som hade en ljus kajalpenna som inte var vit. Det jag inte riktigt blev nöjd med är ögonskuggan, känns inte som jag har rätt pensel för det mörka i globlinjen (visst heter det så?). Var svårt att få det jämt och lite starkare färg, hur mkt jag än la på så blev det inte mörkare. Är väldigt nöjd m goldglow, den skulle gärna få glittra lite mer, men det kanske finns andra ögonskuggor man kan använda om man verkligen vill glittra.har sett att ngn av er tjejer har använt en grön ögonskugga som det var väldigt mkt glitter i, då har ni bara haft det på ögonlocket. Förslag på vad det kan ha varit för ngt?Kram K.
    Vad använde du för pensel för att lägga den mörka skuggan och vad var det för skugga?

Vad hade du för undelag till goldglow? Jag tycker den glittrar mycket, men jag har både eyeprimer och en krämskugga under. Då kan man sätta dit mycket så det verkligen glimmar Har på flera av mina bilder, men tyvärr syns glittret inte lika mycket på bilderna.

Vet du vem du har sett med den gröna skuggan?
    katarina118 skrev 2008-10-26 15:08:53 följande:
    linnyva kosta det där mineralpudret du använder???Å de finns bara å beställa från en utländs sida???
    Vet inte vad det kostar i sverige. Du kan säkert köpa den från svenska sidor. Googla på Laura Mercier mineral foundation.. Vet att de säljer på Cow parfymeri i stockholm i alla fall..
    Jag köper dock från www.strawberrynet.com
    Kommer inte ihåg vad det kostar där, men kanske 42 dollar eller nåt. Betalade dock 35 dollar nu när jag var i USA

Ang. test på mineralsmink. Tror det var DN som gjorde ett stort test för ett tag sedan också. Kan försöka hitta det

Var en sväng förbi MUS idag och köpte två nya cake eyeliner. En ny svart, min gamla börjar ta slut. Sedan tog jag en brun också. En sväng förbi Åhléns också och köpte Lumenes eyeprimer. Nu ska här jämföras Sedan blev det visst tre nagellack.

OT: Sedan tog köpjävulen över och jag råkade köpa svindyra sängkläder i finaste kvalitet, bebiskläder, barnkläder och massa annat. Hoppsan...
  • KhiraLi

Antagligen kanske man inte får tipsa om detta men det finns en flat top kabuki borste ute på tradera som går ut om två timmar. Kanske något för de som inte vågar handla från USA. Jag har samma nick på tradera så det är INTE jag som säljer den.

• Fridapida
    KhiraLi skrev 2008-10-26 19:52:49 följande:
    Antagligen kanske man inte får tipsa om detta men det finns en flat top kabuki borste ute på tradera som går ut om två timmar. Kanske något för de som inte vågar handla från USA. Jag har samma nick på tradera så det är INTE jag som säljer den.
    Tips borde väl vara tillåtna?
  • Fridapida

Linny

Vad kul bra att du köpte Lumenes eyeprimer. Min börjar snart ta slut och jag har funderat på den. Den eller FACE eyeprimer.

Du får recensera.

• Charlita

Köpt nya nagellack idag! Finns bilder i min blogg (länk på min sida) om någon är intressead av att kika! Kommentera gärna vilket nagellack Du tycker var snyggast! Själv är jag svag för blååå...

• katarina118

hur vet ja vilken nyans ja ska ha på mineralpudret från laura merier..såg att man kunde beställa från cow...men vilken nyans...

någon som kan hjälpa mig???

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!