• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • majlinsa

Vilket mineralfoundaion skulle ni rekommendera?
    Jag testade body shops igår men 325:- + så måste jag köpa en borste för ca 150:- är mycket pengar..

Ingen av företagen som erbjuder någon rabatt när man blir medlem? Typ 10% när du blir medlem på ditt första köp osv..

• trolltyg
    majlinsa skrev 2008-10-26 11:25:30 följande:
    Vilket mineralfoundaion skulle ni rekommendera?Jag testade body shops igår men 325:- + så måste jag köpa en borste för ca 150:- är mycket pengar.. Ingen av företagen som erbjuder någon rabatt när man blir medlem? Typ 10% när du blir medlem på ditt första köp osv..
    Jag använder två olika mineralfoundation. En från Everydayminerals.com som är superbillig under 100 kr och rätt bra. Du kan beställa ett testkitt som är gratis, du betalar endast frakt som ligger på runt 40-50 kr eftersom det är från USA. Jag har beställt därifrån flera gånger utan några som helst problem. De har också superbra kabukiborstar för runt 60-70 kr.

Sedan har jag också en foundation från Youngblood och den är superbra. Skillnaden mellan denna och den från everydayminerals är att den är mer täckande och inte lika torr i pudret, inte lika flygig eller hur jag ska förklara det . Supersnyggt skimmer på huden får man av den. Men den är dyrare, mycket dyrare. Runt 399 kr tror jag. finns på pashioncosmetics.jetshop.se/. Jag har även deras stora kabukiborste men den använder jag aldrig utan föredrar mycket hellre everydayminerals borstar.
  • Linny
    majlinsa skrev 2008-10-26 11:25:30 följande:
    Vilket mineralfoundaion skulle ni rekommendera?Jag testade body shops igår men 325:- + så måste jag köpa en borste för ca 150:- är mycket pengar.. Ingen av företagen som erbjuder någon rabatt när man blir medlem? Typ 10% när du blir medlem på ditt första köp osv..
    Laura Mercier!! Fått bäst i test Love it! Oavsett märke på själva makeupen så skulle jag rekommendera kabukiborste från www.everydayminerals.com.
    Bästa borstarna och kostar bara drygt 70 kr..
  • Karisma

Känner att jag måste ta tjuren vid hornen och våga beställa från EM. Behöver ju borsten därifrån.

Funderar sen på att börja prova i.d mineral foundation, så jag får prova ut den i Umeå så jag vet att jag får rätt färg. Och när den är slut prova Laura Mercier, för att få jämföra dem båda.

Provade att sminka mig igår.

Jag köpte i fredags Max factor masterpiece mascara, goldglow (mus), angel pensel, vanilla kajalpenna (mus). MUS var de enda som hade en ljus kajalpenna som inte var vit.

Det jag inte riktigt blev nöjd med är ögonskuggan, känns inte som jag har rätt pensel för det mörka i globlinjen (visst heter det så?). Var svårt att få det jämt och lite starkare färg, hur mkt jag än la på så blev det inte mörkare.

Är väldigt nöjd m goldglow, den skulle gärna få glittra lite mer, men det kanske finns andra ögonskuggor man kan använda om man verkligen vill glittra.

har sett att ngn av er tjejer har använt en grön ögonskugga som det var väldigt mkt glitter i, då har ni bara haft det på ögonlocket. Förslag på vad det kan ha varit för ngt?

Kram K.

• Karisma

Är egentligen nöjd m makeupen, men som sagt måste få till det mörkare bättre.

Karln tyckte då det var snyggt.

• katarina118

linny

va kosta det där mineralpudret du använder???

Å de finns bara å beställa från en utländs sida???

• Charlita

Om ni vill kan ni kika in på dagens shopping på min blogg som står på min sida.
    Köpte höst fina nagellack bland annat Funderade på att köpa ett läppstift men det blev inte av. Mina läppar har börjat bli nariga :(

• Fridapida
    trolltyg skrev 2008-10-26 10:10:38 följande:
    När jag kollade in loreals hemsida så verkar det som om de är inblandade i The body shop och det vart jag väldigt förvånad över. Jag vet att de äger en himla massa märken, ungefär som coca cola äger halva jorden men The body shop trodde jag var självägt liksom.
    L'Oréal äger typ allt. De äger lancôme, biotherm, redken, Kerastase och massor mer. Jag tror att The Body Shop är en relativt nyinköpt del. Men TBS har ju ff kvar sin särprägel, det förändras ju inte.
  • Fridapida
    majlinsa skrev 2008-10-26 08:38:07 följande:
    jag var här tidigare och frågade om lite råd.. och igår vart jag sminkad som någon jippo grej att få mig o handla sen.. men de jag undrar är, de använde mineral puder och rouge men sen ögonskuggan och maskaran var inte. Och mineralprodukterna var inget man absolut måste tvätta bort innan man lägger sig men det bör man ju göra med maskaran och ögonskuggan.Varför ska man lägga ut dyra pengar på mineral produkter om jag ändå måste tvätta bort resten av sminket? För de var just så de marknadsförde mineralprdukterna, att man faktiskt kunde sova med det utan att huden skulle fara illa.
    Som trolltyg skrev ovan... Det är inget man gör utan kan göra.

Man måste ju alltid tvätta huden innan man lägger ny mejk. Det är ju inget som absorberas av huden.

Dessutom så får man andra orenheter på huden än sminket. Det finns smuts i luften som hamnar på huden som man inte vill sova med. Att sova med smink är aldrig bra. Sminkar man sig så måste man syssla med hudvård också.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!