• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • KhiraLi
    trollsanna skrev 2008-10-25 11:58:29 följande:
    Hej på er brudar!Något tips på en bra kamera? min verkar ha fått ett eget liv. Helmysko. Fundarar på att åka in till On Off och köpa en ny inte allt för dyr som klarar att att ta närbilder på tex ögon. Vet ni någon bra?  Den ska hälst vara väldigt enkel. Har lagt upp gårdagens sminkning och dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag skulle föreslå någon ur Canons A-serie. Heter Canon powershot A(tre siffror). De brukar vara mkt bra kompaktkameror med hyffsad närgräns.
  • KhiraLi

Trollsanna: Jag kikade i bloggen nu och det var riktigt skumma färger. Du har inte bara fått in nån konstig inställning?

• trollsanna

KhiraLi
    Nä har kollat alla inställningar, har resetat om den osv. Fast den har varit med ett bra tag. Tror jag kan ha tapapt den i golvet och mitt minneskort i den kan ha gått sönder. Ska köpa en ny när jag hittar och vet vad jag vill ha. Blir nog en digital kompaktkamera.

Tack för förslagen!

• LindaLampa

Tack alla för era svar! Så himla kul att läsa om era tips, jag har alltid tyckt att det är svårt att fråga på Åhlens eller NK eller dylikt, för där kan man inte få en opartisk syn på vad som är bra eller inte. Frågar man dem vid Kanebo-disken ex. vilken foundation de tycker är bäst, ja såklart de säger sitt eget märke osv.. Men här är det ju toppen att få tips och råd
    Jag var inne i stan idag och handlade ögonpenna från MUS, vanilla som jag läste här att ngn av er tipsade om. Innan har jag använt vit, ska kolla imorgon när jag sminkar mig vad jag tycker om denna nya.
    Köpte också Guerlains solpuder/rouge, ska testa imorgon med

• Enya73

Behöver lite råd från SkönhetsExperter:
    Det gäller primer. Har haft Estee Lauder`s Idealist och den ät helt underbar men svider i plånboken. Köpte Lumene som funkar bra till vardags, men känns lite fett.
    Finns det något likvärdigt Idealiste men som kostar mindre?

• truelove 4 ever

När ni köper ögonfrans färg vad får ni med i paketet då?

Jag köpte det igår och fanns en liten tup i med färgen tror ja det var,men i bruksanvisningen står det att jag ska blanda 2 cm färg med något (minns inte ordet) men det fanns inget annat i förpackningen än färgen

• Linny
    Enya73 skrev 2008-10-25 22:45:08 följande:
    Behöver lite råd från SkönhetsExperter:Det gäller primer. Har haft Estee Lauder`s Idealist och den ät helt underbar men svider i plånboken. Köpte Lumene som funkar bra till vardags, men känns lite fett.Finns det något likvärdigt Idealiste men som kostar mindre?
    Nu vet jag inte priser direkt tyvärr... Den enda riktiga primern jag har använt (alltså ansiktsprimer, till ögonen har jag en eyeprimer..) är den från Face. Den är bra och jag har för mig att den inte är så dyr. Nu använder jag dock mineralmakeup i övrigt (vet inte om du gör det?) och tycker då inte det behövs en specifik primer utan använder istället finishing dust både innan och efter jag lägger foundation. Har fått tips om det här, och det funkar som primer och sedan jag började med det har min primer från Face blivit oanvänd...
  • Enya73

Jag använder i.d. sen flera år. Är finishing dust som mineral vail? Använder inte mineralvail för att jag tycker att det blir torrt och stramar...

• Linny
    Enya73 skrev 2008-10-25 22:52:33 följande:
    Jag använder i.d. sen flera år. Är finishing dust som mineral vail? Använder inte mineralvail för att jag tycker att det blir torrt och stramar...
    Jag vet inte om det är samma, men det bör ju vara lite liknande.. Finishing dust lägger man egentligen ovanpå för att det ska hålla bättre och bli en fin finish. Min gör dock inte alls att det stramar utan den är len och härlig..
  • Auris

truelove 4 ever skrev 2008-10-25 22:49:18 följande:

När ni köper ögonfrans färg vad får ni med i paketet då?Jag köpte det igår och fanns en liten tup i med färgen tror ja det var,men i bruksanvisningen står det att jag ska blanda 2 cm färg med något (minns inte ordet) men det fanns inget annat i förpackningen än färgen
    Jag har köpt två olika. En grundförpackning som innehåller både färgtub och en flaska (jag tror det är väteperoxid i den) plus en liten skål att blanda i och sådana där fåniga små lappar att sätta under ögonfransen. När färgtuben tog slut köpte jag en refill och den har jag för mig innehöll i princip bara färgtuben.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!