• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

linny

ja är oxå blek på vintern men bli lätt brun på sommaren...

nu i sommras hade ja den mörkaste från mUS å tydligen ska ja ha den nästa mörkaste på vintern...

ska till en Body shop butik på onsdag så ja kanske köper en där...

• Karisma

Linny: Ögonskuggan jag använde är av märket Lumene, en brun och en svart. Penslar jag äger är en som är som fyrkantig, alltså helt rak där fram, sen en som är runt och väldigt mjuk, har en annan rund åxå som är ganska tjock och bredare än den första runda.

Äger ingen primer, kanske är det då som gjorde att jag inte fick till det ordentligt m glimmandet. Vad rekomenderar du där? Pris? Krämskugga är jag inte helt hemma med vad det är för ngt, står det krämskugga på asken?

Eyelinern är jag nöjd med så den penseln fungerade iaf.

Ska kika in på dina makeuper igen och se om det var du som hade den gröna skuggan.

/Kristina

• TigerLinn

i dag blir jag naturel ska på sjukan och göra undersökningar orkar inte vara fin känns mest pest att åka :S

• trolltyg

Ett litet tips för er som använder UDPP primers där typ hälften av produkten finns kvar i flaskan

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 09:41:53 följande:
    Linny: Ögonskuggan jag använde är av märket Lumene, en brun och en svart. Penslar jag äger är en som är som fyrkantig, alltså helt rak där fram, sen en som är runt och väldigt mjuk, har en annan rund åxå som är ganska tjock och bredare än den första runda.Äger ingen primer, kanske är det då som gjorde att jag inte fick till det ordentligt m glimmandet. Vad rekomenderar du där? Pris? Krämskugga är jag inte helt hemma med vad det är för ngt, står det krämskugga på asken?Eyelinern är jag nöjd med så den penseln fungerade iaf.Ska kika in på dina makeuper igen och se om det var du som hade den gröna skuggan./Kristina
    Kanske är skuggan från Lumene inte så pigmentrik heller..
    Jag använder eyeprimer från Urban Decay. Idag har jag dock testat Lumenes. Återkommer ikväll och meddelar om den håller lika bra.
    Sedan tar jag då på ett tunnt lager med krämskugga. Jag använder en på tub från Clinique som är lite skimrig beige (ska ju inte vara så mycket färg eftersom det bara är en grund). Den heter Sparkling nude. Om jag bara har primern tycker jag nämligen det kan vara svårare att tona ihop färgerna. Med denna så fäster flygiga skuggor bättre också.

Hm.... Kan du inte fota penslarna? Märke?
    katarina118 skrev 2008-10-27 09:34:14 följande:
    linnyja är oxå blek på vintern men bli lätt brun på sommaren...nu i sommras hade ja den mörkaste från mUS å tydligen ska ja ha den nästa mörkaste på vintern...ska till en Body shop butik på onsdag så ja kanske köper en där...
    Har de fått ok i test? Har inte hört så mycket om dem, men Body shop är ju inte kända för att ha bästa kvalitet på sitt smink (alltså bäst hållbarhet och finish osv)
    TigerLinn skrev 2008-10-27 09:44:44 följande:
    i dag blir jag naturel ska på sjukan och göra undersökningar orkar inte vara fin känns mest pest att åka :S
    Usch då Hoppas det inte är någon fara med dig!

Idag är jag sååå trött. Kunde inte sova ordentligt varken igår natt eller inatt...
    Får se om jag lägger in bild senare, för jag ser väl helt död ut.. Körde i alla fall 24 carat, lite lounge  (båda från MUS) och längst ut tog jag Brun (Mac). Knäppt att den heter Brun egentligen
  • katarina118

linny

nä ja vet inte va de ha fått för betyg men de måste ju ändå va bättre än max factor...köpte det i lördags å ja känner mig alldeles torr å fnasig i hyn nu...snål som ja va....måste verkligen köpa en ny nu...

• katarina118

linny

dum fråga men man skulle inte kunna få köpa ett litet prov på dina mineralpuder så man se om man passa i någon av dem???

• Linny
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:38:13 följande:
    linnynä ja vet inte va de ha fått för betyg men de måste ju ändå va bättre än max factor...köpte det i lördags å ja känner mig alldeles torr å fnasig i hyn nu...snål som ja va....måste verkligen köpa en ny nu...
    Ja Max Factor verkar ju inget vidare...
    katarina118 skrev 2008-10-27 10:38:59 följande:
    linnydum fråga men man skulle inte kunna få köpa ett litet prov på dina mineralpuder så man se om man passa i någon av dem???
    Blir svårt utan att röja min identitet helt
  • Linny

Fast visserligen har jag ju foto ute Tänkte bara med namn och allt
    Kan väl fundera på det, men jag har ju inga bra grejer att skicka det i. Kan inte Cow tänka sig att skicka små små prover? Har för mig att någon hade haft kontakt med dem..

• katarina118

linny

ok ja ha frågat iallafall..ja ha även skickat mail till cow om att få prover men inte fått något svar...

få se va de bli för något...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!