• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Özlem

Jag rensade härom dagen i badrumsskåpet.
    Kastade puder som jag har haft i fleeeera år
    Så nu har jag mer plats

• Karisma

trolltyg: Tack så mkt för ditt svar, då ska jag inte betsälla där.

Om man bara skulle köpa en av kabuki borstarna till mineral foundtaion vilken ska man köpa då?

katarina118: Tack för svar, då får det bli både och om jag färgar.

Linny: Ska verkligen försöka beställa från EM, är bara så feg. Kom just på att vi har två Kicks butiker i Umeå, kanske den på strömpilen har penslar då den nere på stan inte har det.

Färger på ögonskugga jag har är lila (palett m 4 olika), en plommonlila, brun (ska dock köpa ny mörkare på MUS), goldglow. Tänkte jag skulle köpa ytterligare en färg, men vilken? Ska jag ta ngt som passar ihop med dessa eller en helt ny färg. Kanske är det så att jag inte sist fick till den bruna för att jag skulle ha haft fler färger och blandat. Jag är brunett m blåögon.

krämskugga och eyeprimer ska iaf inhandlas nästa gång vi ska in till Umeå. Åxå en rundad pensel för färgen i globlinjen, OM jag hittar.

/Kristina

• Karisma

Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.

Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?

• Karisma

Skickade för fort, vilket blush? De flesta ser ju lila ut.

Nu ska jag ta hand om lillen som vill ha mat.

/K

• trolltyg
    Karisma skrev 2008-10-29 08:38:48 följande:
    Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?
    Svårt att säga tycker jag vilken nyans som passar, enklaste tyckte jag var att läsa på tipsen de hade på EM:s hemsida.  I testpaketet så får du välja på tre olika foundations så förhoppningsvis så hittar du rätt på någon av dem.

När det gäller själva formulan så beror det lite på vilketn effekt du vill ha. Matte är som det låter Matt, Semi Matte är halvmatt och Intensive är mest täckande och Original glow ger en aning skimmrande effekt, den ska också vara bra för om man har torr hud har jag för mig. Själv anv jag original glow och är supernöjd men jag har heller inte testat de andra.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Albin 080509
    Karisma skrev 2008-10-29 08:38:48 följande:
    Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?
    foundation ska du välja genom att dra ett sträck från neder kinden till hals! är du i en bra butik brukar dom hjälpa dej med att hitta den rätte
    Mamma till Albin
  • Albin 080509
    Albin 080509 skrev 2008-10-29 08:46:58 följande:
    foundation ska du välja genom att dra ett sträck från neder kinden till hals! är du i en bra butik brukar dom hjälpa dej med att hitta den rätte
    den ska ju då smälta in så bra som möjligt hehe var för snabb där
    Mamma till Albin
  • Albin 080509

tjejjer hur gör ni med kameran för at ta sånna närbilder?? har försökt men ja kanske inte e så tekniska haha...
    jag har en olympus m 760

Mamma till Albin
  • Karisma

albin: tänkte bställa från EM, kan tyvärr inte testa dem.

trolltyg: Ska försöka hitta rätt. Tack för hjälpen.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!