• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Albin 080509
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 10:10:48 följande:
    Idag får jag nog hem liglosset som ska förstora läpparna lite,ska bli himla intressant att se om det funkar
    vilket märke? jag har ett från EFNY och de tycker ja fungerar lite iaf
    Mamma till Albin
  • truelove 4 ever

Oj det kommer jag inte ihåg men kan skriva märket sen

• trolltyg

Nu har jag gjort en sotning i brunt och med lösögonfransar. Det är första gången jag har på mig hela lösögonfransar och det var väldigt svårt att sätta dit, därav litet mellanrum mellan mina och lösfransarna. Men men det är bara att öva.

Måste tvätta bort det innan jag hämtar sonen på dagis annars undrar de nog vad jag pysslar med

Melvin 051219 och Ian 071127
  • truelove 4 ever
    trolltyg skrev 2008-10-28 10:51:23 följande:
    Nu har jag gjort en sotning i brunt och med lösögonfransar. Det är första gången jag har på mig hela lösögonfransar och det var väldigt svårt att sätta dit, därav litet mellanrum mellan mina och lösfransarna. Men men det är bara att öva.Måste tvätta bort det innan jag hämtar sonen på dagis annars undrar de nog vad jag pysslar med
    Har du ngn bild
  • truelove 4 ever

`Tycker det blev jätte snyggt. Inte behöver du tvätta av det

• Karisma

Linny: Jag var på kicks och tänkte inhandla penslar, de hade nästan inga, alla såg likadana ut och var lika mjuka som dem jag har hemma redan. Är väl bara i Umeå det är så förstås, får hoppas på att det bara var en tillfällighet.

Det som känns jobbigt med brynen är att vi ska åka till Mallorca nästa sommar och det skulle va skönt att veta att man har ögonbryn då man ska vara vid poolen och inte se helt mysko ut. Kanske finns det ngn vattenfast penna jag kan använda bara under dagen? Det var även då jag funderade lite ang det här m solpuder, har skrivit upp vad du (Linny) använder iaf, ska kolla och jag hittar det.

LMK: Ok, då får jag försöka fixa det, tycker sotad look är snyggast då det skimrar lite, eller jag tycker alltid det är snyggast. Just kanske för att jag aldrig haft det själv förut. Men inom kort hoppas jag på att bli en riktig makeup stjärna. (Lr nära iaf )

Nu ska jag ge sonen lunch.

(Idag faller den första snön hos oss. )

• truelove 4 ever

Ok tjejer nu behöver jag hjälp fick mitt smink idag jag vann på tradera.

i.d bareMinerals: är det ett puder man har på hela ansiktet eller?

i.d Mineral Veil,vad har man det till?

Lipglosset heter: TOO Faced Lip injection

• trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:13:04 följande:
    `Tycker det blev jätte snyggt. Inte behöver du tvätta av det
    Tack tack
  • trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:43:21 följande:
    Ok tjejer nu behöver jag hjälp fick mitt smink idag jag vann på tradera. i.d bareMinerals: är det ett puder man har på hela ansiktet eller?i.d Mineral Veil,vad har man det till? Lipglosset heter: TOO Faced Lip injection
    i.d bare minerals är en foundation i puderform som du kan har i hela ansiktet om du vill, du kan även punktanvända det, alltså på endast vissa områden i ansiktet du tycker behöver en jämnare hudton.

Mineral viel tror jag är som en slags primer, ett puder du lägger innan och sedan efter du lagt din foundation.
  • truelove 4 ever

Ok ja jag kolla auktionen och där stod att man ska applicera veil pudret på foundationen

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!