• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • truelove 4 ever

Har lagt in 2 bilder nu hur jag sminka mig idag. Eftersom jag är ny på detta så får ni ha översende med att jag inte sminkar mig så bra. Mineralpudret verkar funka bra och det där lipglosset gjorde susen på mig man ser verkligen redan en skillnad på läpparna

• Knott

Linny: snygg sminkning!

Trolltyg: läckert, jag tycker att du fick till lösfrallorna bra!

Fridapida skrev 2008-10-28 10:08:32 följande:
    Ja, rött läppstift är nog det svåraste att ha. Först så ska lparna inte vara torra, sedan ska det grundas o så ska färgen stämma. Men vad sa de om att ha läpp-primer? Är det till hjälp när man har läppstift? Jag vet ju att det är bra när man har gloss men det kanske blir för torrt? Jag tror att Knott är en läppstiftanvändare. Kolla med hur hon gör för bättre tips. Jag är urusel på läppstift.
    Ah, där såg jag mitt nick susa förbi. Läppstiftstips, applicering? Var det Tesssi som undrade? Lät för övrigt jätteläckert med din Marily Monroe-sminkning. Japp, jag är en läppstiftstjej Var det något du undrade över specifikt kring applicering?
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-10-28 14:19:13 följande:

Har lagt in 2 bilder nu hur jag sminka mig idag. Eftersom jag är ny på detta så får ni ha översende med att jag inte sminkar mig så bra. Mineralpudret verkar funka bra och det där lipglosset gjorde susen på mig man ser verkligen redan en skillnad på läpparna
    Kul med bilderna! Snygg guldig skugga.
    I detta är det att övning ger färdighet! Nybörjare har vi alla varit!
  • Emeraldy

Hur ofta och med vad rengör ni era borstar?

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • trolltyg
    Emeraldy skrev 2008-10-28 21:12:13 följande:
    Hur ofta och med vad rengör ni era borstar?
    Ca 1 gång i veckan tvättar jag med vanligt schampo de penslar jag oftast använder och däremellan kan jag spruta med borstrengöring från kicks för att ta bort ev starka färger jag använt.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Linny

Trolltyg: Tufft med lösögonfransar! Jag är så jäkla dålig på det... Brunt passar dig förresten jättebra!

Karisma: Vill du ha en riktigt bra så är det Everydayminerals som gäller Du kan säkert hitta en ok i sverige men då kostar det tyvärr... Vet dock inga som är superbra..
    Men prova att färga hemma först Det går bort rätt snabbt och du kan ju börja försiktigt. Ta halva tiden mot vad som står så blir det lite mörkare och får en känsla för det utan att det blir för mycket om du skulle göra fel. Jag gör hemma och jag tror det har blivit fel en gång på alla år.. Men då gick det ju att gnugga bort och var inte alls farligt..

Truelove: Kul att du vågade kombinera de färgerna. Fint När jag började hänga i tråden vågade jag mig på typ två nyanser i mellanbrunt och var jätteförsiktig med eyeliner

Emeraldy: Tja jag gör det alldeles för sällan *rodnar* Kanske en gång varannan månad. Men det är egentligen för sällan... Använder milt shampoo och milt balsam. Torkar LIGGANDES på en handduk..

• trolltyg
    truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:51:33 följande:
    aha jag får testa mig fram då lägger in resultatet sen
    Jättefina färger och vad modig du var. Det tog mig över ett år innan jag vågade lägga ut någon bild. Jättefint!!
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-10-28 21:18:46 följande:
    Trolltyg: Tufft med lösögonfransar! Jag är så jäkla dålig på det... Brunt passar dig förresten jättebra!Karisma: Vill du ha en riktigt bra så är det Everydayminerals som gäller Du kan säkert hitta en ok i sverige men då kostar det tyvärr... Vet dock inga som är superbra..Men prova att färga hemma först Det går bort rätt snabbt och du kan ju börja försiktigt. Ta halva tiden mot vad som står så blir det lite mörkare och får en känsla för det utan att det blir för mycket om du skulle göra fel. Jag gör hemma och jag tror det har blivit fel en gång på alla år.. Men då gick det ju att gnugga bort och var inte alls farligt..Truelove: Kul att du vågade kombinera de färgerna. Fint När jag började hänga i tråden vågade jag mig på typ två nyanser i mellanbrunt och var jätteförsiktig med eyeliner Emeraldy: Tja jag gör det alldeles för sällan *rodnar* Kanske en gång varannan månad. Men det är egentligen för sällan... Använder milt shampoo och milt balsam. Torkar LIGGANDES på en handduk..
    Tack så mycket  
  • Özlem

God morgon
    Läser om jur ofta ni rengör era borstar.
    Jag har ju inte så många så jag tvättar dom om jag ska byta färg.
    Hur gör ni?Har ni en borste för varje skugga?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!