• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fluffguf
    Fru KM skrev 2008-11-04 13:16:27 följande:
    Dagg i gräset skrev 2008-11-04 01:09:44 följande:Börjar droppa in hos folk i dag Äntligen.
    Spännande! Har du fått den eller?
  • Karisma
    LMK skrev 2008-11-03 13:47:51 följande:
    Karisma skrev 2008-11-03 13:16:06 följande:
    Knepigt det där. Kan detta hjälpa lite tro? Kan det vara så att du har en för stor pensel? Jag har flera olika men den som jag markerar globlinjen med är runt 0,5 cm bred upp till 1 cm bred. Sen tonar jag skarvar med en annan fluffigare. Inte jobbar in skuggan i penseln ordentligt? Då fyller du penseln med pigment & får mer att jobba med. Glöm inte att knacka av överflödet så slipper du massa pigment under ögonen. Visst är det viktigt att skuggan är bra pigmenterad men annars får man bara fylla på flera gånger. Hur gör du när du skuggar globlinjen? Jag tittar oftast rakt fram som vanligt, då är det lätt att se vart skuggan skall vara för att synas/ge mest effekt. Sen kan man blunda & jämna till så det liggande V:et blir jämnt, fylla i lite mer etc. Jag tittar mest hela tiden när jag sminkar mig, även när jag lägger eyeliner.
    Tack så mkt för era svar.

Får investera i en pensel på 0.5cm, såg en på kicks. Ska se vad det stod att den var till. känns som hur mga gånger jag än fyller på extra så blir det inte starkare färg utan bara exakt lika omarkerat som innan. Jag tittar då jag lägger den, eller först blundar jag då jag lägger första lagret. Ska försöka få in mer färg i penseln åxå.

Trolltyg: Nope har inte torra ögonlock, men ska testa med primer & krämskugga, bara jag kan få karln till Umeå så jag kan köpa lite grejer.
  • Linny

Karisma: jag har en eyecreasebrush. Den är just till för globlinjen.. Sök på eyecrease brush så hittar du nog..

• Shoppingtokig

Nu ska jag strax iväg och färga ögonfransarna och ögonbrynen

• Fridapida

Fru KM skrev 2008-11-04 13:17:44 följande:

Grymt snyggt tjejen
    Tack

Är det sant att BB är på väg? Jag börjar nästan tvivla på att den någonsin kommer... Men nu är den alltså på väg? Underbart! Jag tog make up, ska bli kul att se vd som är i.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-11-04 15:01:54 följande:
    Fru KM skrev 2008-11-04 13:17:44 följande:TackÄr det sant att BB är på väg? Jag börjar nästan tvivla på att den någonsin kommer... Men nu är den alltså på väg? Underbart! Jag tog make up, ska bli kul att se vd som är i.
    Jag tog också make up, det ska bli spännande att se vad man får
  • trolltyg

Jag gick ur BB för någon månad sedan, dels för att jag tyckte innehållet var sisådär plus att jag ledsnade på att vänta.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • Karisma

Linny: Snacka om att vara dum, en sån pensel har jag ju tänkt köpa, bara jag hittar en i umeå. Hade dock glömt bort vad det var jag skulle använda den till.

Jag har lite problem som jag behöver hjälp med.

Lillsyrran fyller 18år strax hon använder bara mascara för att hon är väldigt osäker och vågar inte sminka sig själv. Jag brukar hjälpa henne på skolavslutningar och så.

Nu i present hade jag tänkt antingen ett presentkort på MUS för att bli sminkad + få smink för summan, eller presetnkort på Wish i Umeå för samma summa. Hon kan då välja klippning eller att bli sminkad (får inget smink). Ca 600:-

Har pratat med henne om vad hon vill ha och hon har sagt inte smink, jag tror dock hon tänker rent bara smink då hon ändå inte vet vad hon ska göra med det. Tänkte om ngn lär henne så kanske hon vågar själv. Hon ska ju börja gå ut på krogen och (jag har fått uppfattningen att hon) gärna vill vara sminkad precis som sina vänner.

Har precis fått henne att förstå att det finns andra kläder än linne och sweatshirt tröja (med dragkedja). Hon blev så fin och kände själv att det blev en stor förändring i klädstil. Självklart använder hon linne och sweatshirt fortfarande, men hon varierar mer. Hon vill gärna att jag ska säga exakt vad jag tycker och tänker då ingen av hennes vänner gör det, enligt dem är allt snyggt på henne, de orkar som inte engagera sig i hennes kläder bara sina egna.

Vad skulle ni ha gjort? Gett pengar, presentkort på MUS, Wish eller en klädesbutik?

/kristina

• LMK

Evenflow: Jättesnyggt!! Och bilderna var kanon tycker jag! Den grå mejken gillade jag extra mkt. Vad har du för kajal på vattenlinjen, den ser grå ut?

Fridapida: Snygg Halloween-look! Trist med kamerna, men det där "syndromet" känner jag igen allt för väl... Snygga mejker i bloggen oxå! Kul att du orkar blogga lite nu!

Linny: Lät snyggt med turkost & grått.

Karisma: Vad är det för skuggor du har? Om de är dåligt pigmenterade/dålig kvalité brukar de ha en tendens att försvinna när de suddas/läggs lager-på-lager. Om du provar att "trycka" dit skuggan istället för att "svepa" så blir det oftast intensivare. Detta är nästan ett måste då man jobbar med lösa skuggor m. mkt skimmer.
    Återkom med rapport om det fortsatta läget!

Åh BeautyBag på G... spännande! En utförlig beskrivning om innehållet önskas sedan.

• Karisma

LMK: Lumene är den ena iaf, de andra är säkert bara nå skräp det med. Tänkte gå in på MUS och köpa där nga skuggor. Hur jag än försöker få skuggan att fastna så vill den inte riktigt, blir alltid en blek ögonmakeup.

Linny: Väntar på bilder, jag älskar turkost.

Kanske kan jag få till ett hyfsat bra kort om jag fotar utomhus på dagen? Eller? Har ju bara en vanlig digitalkamera i 3500:- klassen.

/K

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!