• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

Någon som vet något om Kiehl?s Over-night biological peel?
    Ska vara som en mask man applicerar på kvällen och sover med, sedan tvättar man bort den på morgonen.

Men hur funkar det om man t ex ligger på sidan/magen? Då ligger man ju med ansiktet på kudden?
    Skulle vilja köpa, men jag vet inte om jag vågar då jag sover mestadels på mage...

• Fluffguf
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Vad fint! Jättebra foton också, man ser ju hur tydligt som helst (även om det kanske är andra färger i verkligheten, men det vet ju inte vi!)
  • Fridapida
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Det är svårt att få bra foton. Tyckte att det var väldigt fina mejker.
  • Shoppingtokig
    Jättefina bilder!
  • Imperialiss

Linny

Jaså, brukar det inte fastna om man bara beställer samples? det visste jag inte :)
    Nu beställde jag ett samplekit och ett såntdär fullstort kit iofs. Shoppingdjävulen flög i mig när jag började lägga varor i korgen och jag kunde inte sluta :D
    Ångrade mej litegrann sen då jag insåg att jag bara hade beställt produkter till ansiktet och inget till ögonen. Men det får bli nästa gång :)

Phantera

Ah bra idé, det skulle jag kanske ta o göra :)

• Dagg i gräset

Hm skulle inte beautybagen komma snart? Jag vill ju ha den ju!!=)

• Linny
    Fridapida skrev 2008-11-03 23:28:47 följande:
    Nu kan ni se en bild på min halloween-look. Jag hoppas kunna lägga ut en bild till, men vill inte vänta på den. www.svalmarkskan.blogg.se
    En snygg döing
    Imperialiss skrev 2008-11-04 00:53:42 följande:
    LinnyJaså, brukar det inte fastna om man bara beställer samples? det visste jag inte :)Nu beställde jag ett samplekit och ett såntdär fullstort kit iofs. Shoppingdjävulen flög i mig när jag började lägga varor i korgen och jag kunde inte sluta :DÅngrade mej litegrann sen då jag insåg att jag bara hade beställt produkter till ansiktet och inget till ögonen. Men det får bli nästa gång :)PhanteraAh bra idé, det skulle jag kanske ta o göra :)
    Nä, om man beställer samples så har ju egentligen paketet inget värde som så och då brukar de förbise det. Men du beställde ju annat också.

Tycker det var bra att du inte beställde skuggor från EM. Har visserligen två därifrån men är inte superimponerad. Har däremot typ ett 70-tal från Pureluxecosmetics och ett 50-tal från thebodyneeds. Små, billiga och de flesta är bra.
  • Pokergirl
    Dagg i gräset skrev 2008-11-04 01:09:44 följande:
    Hm skulle inte beautybagen komma snart? Jag vill ju ha den ju!!=)
    Enligt deras hemsida skickades bagarna ut förra veckan med shenker så dom borde vara på G!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!