• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera
    Pokergirl skrev 2008-11-04 07:41:28 följande:
    Enligt deras hemsida skickades bagarna ut förra veckan med shenker så dom borde vara på G!
    Vet man på något sätt om man kommer få en bag?
    Jag anmälde mig för ett tag sen och fick ett svarsmail om min anmälan har jag för mig...
  • trolltyg
    Lejån skrev 2008-11-04 07:32:22 följande:
    www.tradera.com/Ett_stort_set_med18_st_pensla...Någon som vet nåt om detta?? Är det något att ha eller är det bara crap?? *inte min*
    Jag har sett teutorials på youtube om paletten och den ska väll vara hyffsad, penslarna däremot tror jag personligen är skit om jag tittar på bilderna men man vet ju aldrig. Kan vara toppenpenslar också. Nu tror jag att coastalscents.com har sådana liknande paletter för bättre pris och de har fått bra omdömmen så kolla in där om du är sugen.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Jättefina bilder och makeuper
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • Lejån
    trolltyg skrev 2008-11-04 09:00:29 följande:
    Jag har sett teutorials på youtube om paletten och den ska väll vara hyffsad, penslarna däremot tror jag personligen är skit om jag tittar på bilderna men man vet ju aldrig. Kan vara toppenpenslar också. Nu tror jag att coastalscents.com har sådana liknande paletter för bättre pris och de har fått bra omdömmen så kolla in där om du är sugen.
    Thank you!
  • Linny
    Lejån skrev 2008-11-04 07:32:22 följande:
    www.tradera.com/Ett_stort_set_med18_st_pensla...Någon som vet nåt om detta?? Är det något att ha eller är det bara crap?? *inte min*
    Konstigt att det inte står nåt märke. Känner inte till det tyvärr.

Kör scene (mörgrå matt skugga från mac) i yttre ögonvrån samt globlinjen, Dream on.. (skimrande turkos skugga från Pureluxe) i yttre ögonvrån och en bit in på locket, och sedan Your ladyship (skimrande benvit skugga från Mac) på resten av locket. Svart eyeliner.. Tog kort i morse men vet inte hur de blev.. Får se om jag lägger in i eftermiddag/kväll
  • Albin 080509
    Dagg i gräset skrev 2008-11-04 01:09:44 följande:
    Hm skulle inte beautybagen komma snart? Jag vill ju ha den ju!!=)
    vad för beautybag?*nyfiken*
    Mamma till Albin
  • Fru KM

Dagg i gräset skrev 2008-11-04 01:09:44 följande:

Hm skulle inte beautybagen komma snart? Jag vill ju ha den ju!!=)
    Börjar droppa in hos folk i dag Äntligen.
  • Fru KM
    Fridapida skrev 2008-11-04 13:02:31 följande:
    Jag har bloggat igen. Har kommit igång lite nu igen efter. Idag är det min underbara Shangri-la. Den är så fin. www.svalmarkskan.blogg.se
    Grymt snyggt tjejen
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!