• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida
    Karisma skrev 2008-11-04 15:26:43 följande:
    Linny: Snacka om att vara dum, en sån pensel har jag ju tänkt köpa, bara jag hittar en i umeå. Hade dock glömt bort vad det var jag skulle använda den till. Jag har lite problem som jag behöver hjälp med.Lillsyrran fyller 18år strax hon använder bara mascara för att hon är väldigt osäker och vågar inte sminka sig själv. Jag brukar hjälpa henne på skolavslutningar och så.Nu i present hade jag tänkt antingen ett presentkort på MUS för att bli sminkad + få smink för summan, eller presetnkort på Wish i Umeå för samma summa. Hon kan då välja klippning eller att bli sminkad (får inget smink). Ca 600:-Har pratat med henne om vad hon vill ha och hon har sagt inte smink, jag tror dock hon tänker rent bara smink då hon ändå inte vet vad hon ska göra med det. Tänkte om ngn lär henne så kanske hon vågar själv. Hon ska ju börja gå ut på krogen och (jag har fått uppfattningen att hon) gärna vill vara sminkad precis som sina vänner.Har precis fått henne att förstå att det finns andra kläder än linne och sweatshirt tröja (med dragkedja). Hon blev så fin och kände själv att det blev en stor förändring i klädstil. Självklart använder hon linne och sweatshirt fortfarande, men hon varierar mer. Hon vill gärna att jag ska säga exakt vad jag tycker och tänker då ingen av hennes vänner gör det, enligt dem är allt snyggt på henne, de orkar som inte engagera sig i hennes kläder bara sina egna.Vad skulle ni ha gjort? Gett pengar, presentkort på MUS, Wish eller en klädesbutik?/kristina
    Jag tänker... det där med smink är nog mer ditt behov än hennes. Jag vet... har varit likadan. Alla är inte intresserade. Det är bättre att ge henne det om hon blir sugen själv, annars är risken att hon ändå inte tar ngt till sig.

Jag skulle köpt kläder istället. Det är trots allt hennes present, det är hon som ska bli glad. Men jag vet hur mkt det kliar i fingrarna att köpa smink... jag är precis likadan.
  • KhiraLi
    Karisma skrev 2008-11-04 15:43:17 följande:
    LMK: Lumene är den ena iaf, de andra är säkert bara nå skräp det med. Tänkte gå in på MUS och köpa där nga skuggor. Hur jag än försöker få skuggan att fastna så vill den inte riktigt, blir alltid en blek ögonmakeup. Linny: Väntar på bilder, jag älskar turkost. Kanske kan jag få till ett hyfsat bra kort om jag fotar utomhus på dagen? Eller? Har ju bara en vanlig digitalkamera i 3500:- klassen. /K
    Utomhus kan nog bli lite väl ljust. Prova att stå med ansiktet mot ett fönster mitt på dagen. Gärna inte direkt solljus för det ger en gulaktig ton åt bilden. Experimentera dig fram =)
  • Karisma

Fridapida: Är inte så säker på det därför jag inte riktigt vet hur jag ska göra.

När jag sminkar henne så sitter hon alltid och muttrar om att tänk om hon kunde sånt där. Känns som hon behöver hjälp av ett "proffs" för att våga testa.

Det var därför jag tänkte presentkort på wish då får hon välja själv vad hon vill lägga pengarna på, hår eller makeup. Då hon även klagar på att hennes frisör är så tråkig och aldrig vill styla håret (klipper likadant hela tiden, vilket hon tycker är lite tråkigt). Hon har samma frisör som pappa och hans fru haft i 20år. Hon vågar inte gå emot mamma sin och boka tid hos ngn annan.

Sen så är det ju åxå alltid roligt att köpa kläder. Eller om jag ska ge henne ngt helt annat, ville helst inte bara ge pengar då jag tycker det är tråkigt, vill hitta på ngt.

• LMK

Karisma: Jag tycker att ett presentkort på Wish kan vara passande. Då får hon ju som sagt välja själv. Är detta ett ställe hon kan tänka sig att fortsätta gå till, jag tänkte på frisörbiten? Det kan vara svårt att klippa/färga en frisyr på ett ställe & sedan försöka underhålla den på ett annat.
    Blir det hel-galet med presenten får du väl ta presentkortet själv.

• Dagg i gräset
    Pokergirl skrev 2008-11-04 07:41:28 följande:
    Enligt deras hemsida skickades bagarna ut förra veckan med shenker så dom borde vara på G!
    Japp och idag har jag fått avin...jippie. Ska hämta beautybagen lite senare hade jag tänkt, spännande! Nån mer som fått den?
  • Dagg i gräset

Fru KM skrev 2008-11-04 13:16:27 följande:

Dagg i gräset skrev 2008-11-04 01:09:44 följande:
    Börjar droppa in hos folk i dag Äntligen.
    Ja äntligen. Jag är så nyfiken!
  • trollsanna
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Blev jättebra, mycket bättre! Snyggt!
  • trollsanna
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Tycker du gjort jättefina mace uper!
  • trollsanna
    Linny skrev 2008-11-04 17:42:18 följande:
    Morgonens sminkning i galleriet.. Var rätt mörkt faktiskt, men syns inte på bild tyvärr..Jag vet att jag kan förbättra mig mycket, så kom gärna med tips!www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...
    Tycker du alltid gör fina sminkningar. Ev kan man prova att lägga mörkare linjen under undre fransarna lite mer innåt mot ögonvrån. Tror det ev skulle markera ögat ännu mer men har ingen aning.

Har lagt upp måndagens och tisdagens sminkning på bloggen. Kritisera gärna. Vill ha lite tips och råd, är så insnöad på hur jag lägger sminket så jag godtar gärna lite nya ideer.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!